Stefan Lunden (1638) Zegel (van Solt familiewapen?)

Discussions regarding heraldry and armorial.
armando348
armando348
Viestit: 9
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Looking for the Wax Seal of Stefan Lunden (1638) which was metioned in Taxandria (1901). It was list amongst 31 Seals from North Brabant. In the book it was said to be at Rijksarchief in The Hague! I believe this seal was from his mother Catherine van Solt . Stefan Lunden died in 1637 so how this seal was used is a mystery? The Muschart heraldry collect also mentions Stefan Lunden's seal and notes "Antwerpen, zegel ann een charter. Raad van State nr 2193. Rijksarchief den Haag, doos 56." Can anyoe help me find this or make a suggestion?
Other names of the seals were for van Andel, Beelaerts, van Beinin, de Berkel, van Cuyck, Dircx, van Dronghelen, van Esch, Fierlants, van Ham, Heym, van Hoeven, Iwens, Jans, Jarens, van den Laerschot, van Luydick, vna Malsen, van der Merwede, van der Stagen, Stoeters, van Zoemeren.

Ik zoek een lakzegel van Steven (Stefan) Lunden uit 1638. Dit zegel werd vermeld  met 30 andere Noord Brabantse zegels in Taxandria (1901)
Ik geloof dat dit zegel van Stevens moeder, Catharina van Solt, was. Steven Lunden overleed in 1637, dus hoe dit zegel gebruikt kon worden is een raadsel.
De heraldische verzameling Muschart (CBG), noemt Steven Lundens zegel ook en noteert: Antwerpen, zegel aan een oorkonde, Raad van State nr 2193, Rijksarchief den Haag, doos 56. Bij het Nationaal Archief in doos 56 is het zegel echter niet te vinden.
Kan iemand mij helpen dit zegel te vinden of mij een tip te geven waar verder te zoeken?

Palaa sivulle “Heraldry & Armorial”