Vastaa Viestiin

Ervaring met MacFamilyTree ?

meijer57
female
Hoe is jullie algemene ervaring met MacFamilyTree? Is de software het geld waard?
ik gebruik nu myheritage, maar dat lukt niet op mijn iMac.

remcobaten1971
male
Inmiddels ben ik een half jaar bezig met stamboom van mijn voorouders. Als echt fan van Apple en dus Macs ben ik toentertijd op onderzoek uitgegaan. En inderdaad bij MFT 9 uitgekomen, ben zeer tevreden en werk er erg graag mee. Ik heb me inmiddels het programma goed eigen gemaakt. Dus als u nog wat wil weten of vragen, laat maar weten!

fred1962
fred1962
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
werkt goed, in nov-dec is er meestal een aanbieding, 50% korting
Koppeling Imac-Iphone en Ipad werkt vlekkeloos

patrache
patrache
MFT vind ik zeker een goed Mac programma.
Ik werk er ondertussen méér dan 10 jaar mee, te beginnen met MFT 3.
Enkele bedenkingen.
Het programma staat op je hard disk en via o.a. Gedcom kun je je werk transfereren naar ....
1°naar Geneanet : via gedcom . Let wel ! je exporteert enkel de gedcom. Foto's , documenten,... worden NIET meegenomen.Het is een oud zeer , .... en het monster van loch ness. Om de zoveel tijd doen Mac'ers hun beklag dat dit niet kan, en ontspint er zich een discussie die zowat eindigt met : Het is de fout van MFT / het is de fout van Geneanet. Wanneer die twee effen rond de tafel willen zitten blijft de hamvraag. Dus foto's, documenten dienen via een submenu /////// op de Geneanet-site neergezet te worden. Effen iets naar binnen"slepen" is Geneanet niet gegeven.
2° naar MFT zelf: Je stamboom kan ook daar opgeladen worden.
Qua privacy kun je bij Geneanet aanstippen om de data van oa nog levende personen te beperken . Dit is niet steeds zo leuk binnen een familiale context. Persoonlijk gooi ik alles op Geneanet "met beperking" ( privacy) , en alles "zonder beperking" op MFT zelf voor de familie. Dit dan door de mogelijkheid om met een toegangspaswoord te werken. Nieuwjaarswensen gaan dan steevast gepaard met het nieuwe jaarlijkse paswoord.
3° Je hebt binnen MFT een rechtstreekse verbinding met "Family Search" en kun dus onmiddellijk toetsen "naar méér".

MFT is een goed programma en ondertussen ferm uit de kluiten gewassen. Vergelijken met andere programma's kan ik echter niet. MFT (programma) /Geneanet (database) is een perfecte combinatie.

meijer57
female
Ik wil iedereen al vast bedanken voor de behulpzame reacties.
Ik denk dat ik het toch maar ga aanschaffen.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
@patrache

U heeft het speciale importprogramma van Geneanet nog niet ontdekt, waarmee u foto's gelijk met de gedcom kunt importen op Geneanet vanuit offline genealogische programma's ?

patrache
patrache
Geneanet Upload.app kan niet worden geopend omdat de ontwikkelaar niet kan worden geverifieerd

macOS kan niet verifiëren dat deze app geen malware bevat.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat ligt aan de instellingen van uw virusscanner of firewall. Daar kunnen wij verder niets aan doen vanuit deze kant.

Overzetten van een gedcom tezamen met foto's vanuit Mac Family Tree is echter dus wel degelijk mogelijk.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Andere programma's”