Vastaa Viestiin

link Volgende Verwantschap bij functie Verwantschap Berekenen via Kortste Weg werkt niet (altijd)

dutchconnection
dutchconnection
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Tot nu toe was ik altijd laaiend enthousiast over deze functie, maar vandaag viel me op dat de link Volgende Verwantschap niet werkt op
https://gw.geneanet.org/dutchconnection_w?lang=nl&pz=anna+margaretha+maria+greetje&nz=berens&ocz=0&em=R&ep=anna+maria&en=lueckenhoff&m=NG&select=input&sn=&fn=&v=1&spouse=on&image=off&image=on&et=S
in Chrome noch in Microsoft Edge. De link Volgende Verwantschap toont alleen de 2 mensen waartussen de gerelateerdheid onderzocht dient te worden, in dit geval:
Anna Maria Lueckenhoff
Anna Margaretha Maria - Greetje Berens (=SOSA !)

Het probleem geldt niet voor
https://gw.geneanet.org/dutchconnection_w?lang=nl&pz=anna+margaretha+maria+greetje&nz=berens&ocz=0&em=R&ep=anna&en=bruns&eoc=2&m=NG&select=input&sn=&fn=&v=1&spouse=on&image=off&image=on&et=S
Maria Gesina Hempen
Anna Margaretha Maria - Greetje Berens (=SOSA !)

Enig idee waardoor de functie niet meer altijd goed werkt?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik zie niet helemaal wat er verkeerd aan zou zijn.

Dit is wat ik zie als ik Uw linkje volg, maar daarbij gebruik ik Firefox, omdat die browser nu eenmaal de minste fouten genereert :
Verwantschap.jpg
Als het linkje 'Volgende verwantschap' niet werkt, dan zal er wellicht gewoon geen andere route zijn.

dutchconnection
dutchconnection
Bedankt voor uw snelle reactie. Inmiddels Firefox geïnstalleerd, maar dat maakt niet uit voor mijn vermeende probleem. Ik laat het voorlopig hierbij.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee, het zal gewoon zo zijn, zoals al aangegeven, dat er geen verwantschap via een andere lijn is.
Mocht er wel echt via een andere lijn een tweede verwantschap zijn, laat dat dan even weten, want dan kijken we waarom het systeem die dan niet zou geven.

Op dit moment ga ik er vanuit dat de melding 'volgende verwantschap' niet correct is. Het systeem lijkt ook anders dan voorheen (?), dus wellicht nog een bugje.

dutchconnection
dutchconnection
Ik houd 't in de gaten, bedankt voor uw reactie. Mocht het zo zijn dat de link Volgende Verwantschap geen volgende verwantschap oplevert, dan ware het misschien fraaier de link in dat geval niet te tonen. :)

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
wimdeckers kirjoitti:
20 Marraskuu 2019, 23:29
Op dit moment ga ik er vanuit dat de melding 'volgende verwantschap' niet correct is. Het systeem lijkt ook anders dan voorheen (?), dus wellicht nog een bugje.

dutchconnection
dutchconnection
Bedankt voor uw reactie. Kunt u a.u.b. aan de programmeurs vragen wat er precies gewijzigd is aan de functie? Als ik weet wat er gewijzigd is in de code kan ik wellicht gemakkelijker voorbeelden vinden van situaties waarin de functie niet meer goed werkt:-)

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als U een tweede lijn van verwantschap kunt aantonen tussen de personen waarbij het linkje niet werkt, dan wordt er naar gekeken.

Het systeem van de verwantschappen is verder niet veranderd, alleen het scherm en de meldingen daarop zijn enigszins aangepast.

dutchconnection
dutchconnection
Hier een voorbeeld met de gerelateerdheid tussen ene JW Dubbert en AMM Berens, de eerste
Kuva

en wat volgens mij de tweede zou moeten/kunnen zijn:
Kuva

In plaats daarvan toont Volgende Verwantschap het volgende:
Johannes Wilhelmus Dubbert
Anna Margaretha Maria - Greetje Berens

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Graag even een linkje, zoals U al eerder stuurde.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ietwat vreemd inderdaad.

Bij keuze 'kortste weg' komt alleen inderdaad de kortste weg naar voren, en ik verwacht daar dan ook niet snel een andere weg, hoewel niet onmogelijk
Bij de keuze 'rechtstreekse voorouders en aangetrouwde familie' komt er niets naar voren. Ik zou daar ook iets verwachten.

Ik zal de technici een en ander voorleggen, en kom er op terug zodra er iets bekend is.

Kunt U nog even aangeven welke keuze U gebruikt ?

dutchconnection
dutchconnection
Het betreft de functie Verwantschap Berekenen.
Bij "Verwantschapsband met...", keuzerondje "Om het even welk individu van de stamboom" vul ik in 1.
Bij Berekeningswijze kies ik keuzerondje Kortste Weg.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Bij keuze 'kortste weg' lijkt het mij normaal dat U ook maar een weg te zien krijgt, tenzij er meerdere met gelijk aantal personen bestaan.
'Volgende verwantschap' zou ik dan op dat scherm niet verwachten, dus daarover zal ik de technici eens wat vragen sturen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”