Vastaa Viestiin

Eigenaardigheid op het persoonsblad van Hendrik Augustinus Borgerhoff.

ldelpire1
ldelpire1
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Odette,

Al een tijdje geleden, graag had ik toch onderstaande vraag aan Halin naar u doorgestuurd.
Vooreerst omdat ik het antwoord van hem niet naar waarde schat.
Toegevoegd zijn ervaring en kennis van de mogelijkheden van Geneanet betwijfel.
Ten derde dat hijzelf niet de moeite heeft gedaan om te zien wat er op het persoonsblad van Hendrik Augustinus Borgerhoff juist misloopt.
Bewijs van mijn eenlijner is toegevoegd en die werkt wel naar Ellis Island toe. Denk toch niet dat ik iets op Geneanet zet zonder het uit te proberen!

Denk er eens over na en graag uw visie? Bij voorbaat dank en neem je tijd voor een antwoord.
Met Vriendelijke Groeten (MVG), Ludo Delpire.

Dag Mijnheer Halin,

Op de persoonsfiche van Hendrik Augustinus Borgerhoff, kies van de twee aangeboden personen degene die getrouwd is met Maria Amelia Stassen.
In de notities zie je de foto van List or Manifest of Alien Passengers.... document van Ellis Island 5 Juni 1906.
Om een duidelijker beeld te bekomen heb ik boven de foto de link geplakt die zij naar mij doorstuurden, dit was geen één-lijner in hun bericht maar naar de grootte van het blad gedeeld over een vijftal lijnen.
Is het mogelijk om dezelfde beperking op te leggen aan de Notities?
Met dank voor een spoedig antwoord van mijn vorige technische vraag. En uiteraard neem je tijd die benodigd is voor antwoord op deze vraag.

Met Vriendelijke Groeten (MVG),
Ludo Delpire.

Hallo,

Het is bij mijn weten (nog) niet mogelijk een link te plaatsen naar een externe site. Toch niet samen met een foto. De enige mogelijkheid is verwijzen naar de notities. Even afwachten dus nog, want momenteel staat de telefoon roodgloeiend in Parijs omdat de nieuwe zaken wegens kinderziekten nog niet optimaal werken.

Wij wensen u succesvol onderzoek toe op Geneanet,
Michel HALIN
Geneanet - Hulp

http://www.ellisisland.org/EIFile/popup_weif_5a.asp?src=%2Fcgi%2Dbin%2Ftif2gif%2Eexe%3FT%3D%5C%5C%5C%5C192%2E168%2E100%2E11%5C%5CIMAGES%5C%5CT715%2D0722%5C%5CT715%2D07220760%2ETIF%26S%3D%2E5&pID=102243010068&name=Aug%2E%26nbsp%3BBorgerhoff&doa=Jun+05%2C+1906&port=Antwerp&line=0011

odettefranssen
odettefranssen
Goedemorgen Ludo,

de link doet het prima en dat is ook wel goed want de foto op het fiche is net ietsjes te klein om goed te kunnen lezen.

Je kunt er ook voor kiezen om de link te plaatsen in 'bronnen' ONDER de aantekening over de persoon. En om de link kleiner te maken (korter) kun je eventueel gebruik maken van de website www.tinyurl.com, kijk ik plak hieronder een bijlage waarin ik je link via tinyurl korter heb gemaakt.

Beantwoord dat je vraag?
Hartelijke groet, Odette
Liitteet
tinyurl.jpg

ldelpire1
ldelpire1
Dag Odette,

Dank voor het vlugge antwoord. Dit was een kennersraadgeving.
De verkorte eenlijner, waarvoor oprechte dank, heb ik nog niet geprobeerd. Wel heb ik je raadgeving gevolgd en de schakel nog eens in de bron gepompt. Die werkt ook. Tot zover heeft de klant de keuze!
Hopelijk vinden nog gebruikers deze hulp.

MVG, Ludo.

marijkewagemake
female
Sukupuu: Graafinen
Dag Odette,
ik word helemaal gek van het feit dat je de blokjes met de vraagtekens niet kunt verwijderen. Ik heb een Abraham Kostense (1822), die bij zijn bruiloft vermeld wordt als zoon van Passchier KOSTENSE en Arjaantje van den BERGE. Passchier wordt ook KOSTEN genoemd, terwijl Arjaantje ADRIANA is. Wat ik ook probeer met "deze persoon verwijderen", een nieuwe naam geven, niets lukt. Ik heb in eerste instantie de ouders van Abraham verwijderd, vervolgens krijg ik 2 blokjes met vraagtekens (die niet verwijderd kunnen worden), als ik probeer Abraham te verbinden met Passchier, krijg ik steeds de melding Äbraham heeft al ouders". Voorts valt me op dat als je aan de linkerkant het blokje met personen die al in de lijst voorkomen gebruikt, je vaak een dubbele persoon krijgt: Maria BAL als moeder van Passchier. Als ik het icoontje aanklik en 2 personen wil samenvoegen, wordt er o.a. een nummer gevraagd. Hoe vind ik dat?
Mijn dank is eindeloos, Marijke

odettefranssen
odettefranssen
Goedemorgen Marijke,

om met het nummerverhaal te beginnen: hierbij twee screenshots van de stamboom van mijn man, waarin de naam Jan ten Hulsen tig keer voorkomt. Ik heb als voorbeeld genomen Jan 5 ten Hulsen.

Wij werken die stamboom bij in GeneWeb, en als je in die modus aanklikt 'persoon wijzigen' ziet het er zo uit (bijlage 1: referentie Jan.5 ten Hulsen). Als ik diezelfde persoon/fiche open in de werkmodus (online invoeren) dan ziet het er zo uit (bijlage 2) en zie je het cijfer 5 staan achter de naam. Dat is het referentienummer dat je zoekt. Let op dit is dus GEEN sosanummer maar een automatisch gegenereerd nummer bij homonymen.

Liitteet
Jan5.jpg
Jan5werkmodus.jpg

odettefranssen
odettefranssen
Verder, Marijke, let op met samenvoegen he, dit is een lastige optie als je er (nog) geen ervaring mee hebt. Het is wel verstandig eerst de gegevens van BEIDE personen even ergens op te slaan voordat je gaat samenvoegen.

odettefranssen
odettefranssen
Nu voor wat betreft "Abraham heeft al ouders".

Ik heb net even een fictieve Jan Jansen aangemaakt met onbekende (?? ?? ?? ??) ouders (bijlage 1).

Nu klik ik op het fiche van de vader en ga naar Familie > een Familie wijzigen (bijlage 2).

Helemaal onderaan dat fiche klik ik op 'Familie verwijderen' (bijlage 3).

Nu zitten ze alle 3 los in de database. Vervolgens ga ik naar het fiche van de vader via 'burgerlijke stand' (dus gepubliceerde stamboom view) en klik op 'deze persoon verwijderen'.

Ik kan in de lijst 'alle familienamen' (onder het zoekformulier, links in het menu) het andere dubbele vraagteken opzoeken en verwijderen.

Vervolgens de nu ouderloze Jan Jansen verbinden met de juiste ouders  :D

Tenslotte nog iets over namen: helaas herkent Geneanet geen spellingsvarianten als behorend tot dezelfde groep/familie. Het blijft een computerprogramma en neemt dus alle instructies letterlijk.
Het is daarom verstandig (let op: niet verplicht natuurlijk) om namen te standaardiseren (1 spelling aanhouden) en de varianten te noteren onder alias.
Liitteet
JanJansen.jpg
JanJansen2.jpg
JanJansen3.jpg
JanJansen3.jpg (6.4 KiB) Katsottu 7 kertaa

marijkewagemake
female
Sukupuu: Graafinen
Dankje Odette, ik zal het met andere probleemgevallen ook proberen!, Marijke

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”