Vastaa Viestiin

Wensenlijst Geneanet gebruikers

ecouvret
female
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Ja, maar dan herhaalt de foto rechts. Nou ja,bij deze foto is dat niet eens zo erg

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
ecouvret kirjoitti:
13 Joulukuu 2014, 16:07
Ja, maar dan herhaalt de foto rechts. Nou ja,bij deze foto is dat niet eens zo erg
Dit is hoe ik je banner nu zie :

Kuva

Ik zie zelf geen herhaling, maar ik heb een vrij klein scherm, dus wellicht is dat op een breder scherm anders.

ecouvret
female
Dat is perfect, maar ik heb sinds kort een heel breed scherm, of gewoon groot dus
Liitteet
repeat_banner.png

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ok, dan kloppen mijn afmetingen niet voor een breder scherm  :( .

Als ik even meet en grof reken, dan zou je met een afbeelding van circa 1875/1900 bij 130 beter uit moeten komen. Alleen is dan de vraag of de afbeelding daar breed genoeg voor is, want bij vergroten ga onder en boven beeld verliezen. Het blijft puzzelen.

Nu begrijp ik deze opmerking ook beter : "-de achtergrondkleur van je 'home'-scherm zit in het midden en daarbuiten is het wit."
Want bij mij vult het 'home'-scherm bijna mijn hele scherm. Ik heb geen witte zijkanten, omdat mijn scherm gewoon smaller is. Dat zal wel een aanpassing zijn geweest om te zorgen dat het scherm mooi op een smartphone o.i.d. past.

ecouvret
female
Ze zouden de banner gewoon op 100% moeten schalen, zodat-ie zich altijd aanpast aan het formaat van je beeldscherm (of je tabblad).

Zelfs als ik naar 1500 ga in de breedte blijft er niets meer van de hoogte van de foto over. 130 is heel weinig. Zelf zeggen ze ook dat je 1400 x 130 moet doen.

Ik vind het niet zo erg, maar er zijn simpele oplossingen voor en het ergert me dat er dan gekozen wordt voor zoiets raars als rechts wit maken. Laten meeschalen is geen hogere wiskunde

ecouvret
female
.............. en wat de achtergrondkleur op het home-scherm betreft: op alle andere pagina's is het wel allemaal achtergrondkleur en geen wit. Zelfs bij mij dus  :)

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik heb net van een kennis gehoord dat op een 1280-800 scherm je foto niet in herhaling valt. Dat is momenteel toch nog wel het meest gebruikt, dus  je banner is dan OK.

Tja, er valt nog wat te verbeteren aan de indeling van de diverse schermen. Soms zit er ook niet een doorlopende logica in. Maar komt tijd komt raad. Niet alles tegelijk.

ecouvret
female
Ja hoor, ze doen heus hun best en het is allemaal verschrikkelijk veel werk. Dus we wachten het gewoon nog even af.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik heb even gekeken hoe jij mijn scherm ongeveer ziet (met ctrl-minus). Dat is inderdaad wel een beetje anders. Nu herhaalt ook mijn bannerafbeelding zich zelf en heb ik inderdaad witte zijkanten.

Liitteet
scherm klein.JPG

ecouvret
female
Klopt helemaal, (maar dus niet op de vervolgpagina's). Jouw banner zie ik inderdaad 1 1/3 keer.

Zelf heb ik vaak verschillende tabs openstaan omdat ik ondertussen in parochieboeken zit te zoeken en dan pas ik de grootte gewoon aan. Geen probleem dus. Maar het nadeel van wat wij op m'n werk spaghetti-programmeren noemden is dat als je steeds verder borduurt je ook steeds tijdelijke oplossingen toevoegt. Het is bijna niet anders te doen met zulke enorme programma's. Maar "als je op je toekomst voorbereid" wilt zijn kan je beter rekening houden met grotere schermen en e.e.a. al direct schalen. Maar ja, wie ben ik ...

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Iemand die de dingen juist ziet  ;) !

wvanbrande
wvanbrande
Ziehier mijn vraag van vandaag "inbrengen acten",ik denk dat er teksten verkeerd staan,mat de verkeerde tekst "zoeken" lukt het wel

krisvr
female
Graag een plaatsnamenlijst van àlle door GNN gekende plaatsnamen, ik bedoel dan een lijst die men kan oproepen, los van enig ander invoerscherm (zoals de lijsten met de 'eigen' plaatsnamen).
Die lijst moet zeker bestaan, vermits je ze bv. bij het invoeren van een grafsteen - plaats van grafsteen - te zien krijgt (zie bijlage).

Alvast bedankt!
Kris

PS Word ik op de hoogte gehouden als mijn wens vervuld wordt?
PS2 Bijkomende wens: het zou interessant zijn als in een forum het recentste item bovenaan staat. Dat is vooral interessant als 1 discussie over verschillende blz. verspreid is, zoals bv. het forum van de technische vragen (of zie ik weer iets over het hoofd?).
Liitteet
Screen Shot 01-23-15 at 03.48 PM.PNG

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Sukupuu: Graafinen
Hallo Kris,
- De meest recente teksten op het GNN-forum staan sowieso op de eerste plaats, per vak dan wel. 
- Verder kan je onderaan links "de meest recente berichten aanvinken";
- Al bij al valt het dan nog mee in ons relatief kleine taalgebied (NL+VL); kijk maar eens naar Frankrijk met zoveel meer leden... daar 'stromen' de teksten binnen.
- En, het is vooral een kwestie om op een praktische manier om te springen met het forum.  Zo kunnen de "ongelezen berichten" door jouw aangevinkt worden en,
is het ook aan te raden om per vak eens te kijken welke teksten daar 'onder' staan, door de blauwe titel per vak aan te vinken.
Wat die plaatsnamen betreft, nog even geduld, we zoeken het voor je uit. da-aag, Greta

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”