Vastaa Viestiin

Geneanet en de App.?

ldelpire1
ldelpire1
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Mon,
Voor mij geen anglicisme of de toenemende neiging naar kompjoeterisme. Maar wel de afkorting van toepassing "Toep.".
Van bij het prille begin van Toep. staat Geneanet op mijn mobieltje. Toch blijf ik tot vandaag geplaagd door de vraag van Geneanet op een normale vraag van toegang om de toep binnen te halen en dit met halverwege aansluitingsstop om ja of neen te antwoorden!
Dit is een niet door jullie ploeg uitgeteste schoftware tekortkoming.
Het besluit om je dit te berichten is er dan toch tot grote ergernis van mezelf in geslaagd. Het hangt me nu letterlijk de keel uit. Soms zo erg dat ik zelf geen zin meer heb voor een oproep naar Geneanet te richten, ik wacht tot de drang naar mijn stamboomverrijkingsdrang de bovenhand haalt!
Ik zie vooruit naar een oplossing om van dit gepest te worden verlost! Er zijn nog vragen hangende, als ik nog wat tijd en goesting krijg door jullie hulp gesteund.
MVG, Ludo.

mon1
mon1
Dag Ludo,

Wil je het probleem verduidelijken ?
Gaat het om het taalgebruik of heb je verbindingsproblemen ?
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

ldelpire1
ldelpire1
Bonjour Mon,
Sorry voor de verwarring geschapen door het TAALPROBLEEM!
Het is natuurlijk het verbindingsprobleem in de SCHOFTWARE van Geneanet. Test een verbindingsaanvraag maar eens uit!
In de topbalk van de BROWSER staat een lijst van de vroegere aanvragen. Hier was reeds een aanmelding gebeurt. Terug gebruik van dat moment wordt verstoord door een nieuwe aanmeldingsvraag, en met de nieuwe reklame voor jullie toepassing van Mobiel Geneanet voor gratis opladen. Dit gratis opladen heb ik van in het prille begin van mobieltje reeds gedaan. Ken je uw klanten wel?
Zo ja waarom die dan het leven belasten met overtollige vraag en tijdsverlies!
Dank voor een snel antwoord,
Cordialement,
Ludo.

mon1
mon1
Dag Ludo,

Kun je laten weten op welk mobieltje je werkt en met welke browser (welk systeem, dus).
Dat kan Geneanet (zonder glazen bol) echt niet weten, hoor...
Wellicht is dit een probleem van cookies.
Het is niet omdat je een website in je favorieten (of bladwijzers) plaatst dat nadien niet meer dient ingelogd te worden.
Dat er reclame komt "voor" het inloggen is redelijk evident aangezien je op dat ogenblik nog niet herkend bent via die cookies.

Bij ontvangst van je gegevens zal iemand dit dan eventueel laten nakijken ; ikzelf werk nog niet "mobiel" via Idit of Idat...

In ieder geval zijn er ons geen dusdanige problemen voorgelegd tot op heden (ofwel versta ik je vraag nog steeds niet voor 100%)

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

ldelpire1
ldelpire1
Bonjour Mon,
Apple Ipad.
Omdat ik op regelmatige basis SYNC vanuit mobiel Geneanet moet u dat weten, de DIGITALE bol.
Systeem iOS 9.3.4 up to date.
Bij het oproepen van Geneanet via browser Safari tik ik gebruikersnaam en paswoord in en is "ingelogd blijven" aangevinkt!
Halverwege de aansluiting stopt de opstart met de reklame voor "mobiel Geneanet" om gratis op te laden en te gebruiken. Teken dat u uw klanten NIET kent!
Dit antwoorden op uw laatste vraag #3 vereiste opnieuw een aanmelding! Tijdverlies of Bezigheidstherapie toch maar voor iemand op rust? Hopelijk helpen bovenstaande gegevens uw Schoftware schrijvers op het rechte PAD en mij uit de HEL!
Cordialement,
Ludo.

mon1
mon1
Dag Ludo,

Ik MOET juist "niks weten" en ben niet verbonden aan Geneanet, noch een digitale bol...
'k Ben maar een eenvoudige hulpvaardige gebruiker zoals jij.

Nu je alle gegevens hebt meegedeeld en je klacht duidelijker wordt kan een officiële moderator overnemen.

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

johanallard
johanallard
Dag Ludo,

1. Op Tablet Samsung Galaxy
Ik heb de APP geneanet zopas geopend en ondervond geen problemen. Inloggen, synchronisatie, gebruik: alles OK.

2. Op de PC gebruik ik als browser Google Chrome. Geen ongewenste boodschappen. Test met browser Firefox en IE ook OK.

Waar zit het probleem bij jou? Indien op PC probeer eens een andere browser.

Groetjes,
Johan

ldelpire1
ldelpire1
Dag Johan,

- Ik kende ooit een Allard op Bell Telephone.  Familie?

- Doorverwijzing van Mon1 naar officiële moderator, aangename kennismaking, en een goede afloop met Johan! Heb je tijd gevonden om het verhaal tussen Mon1 en mij te doorlopen want intussen ben jij antwoord #6 geworden.

-Op PC geen probleem want daar is  geen toepassing Mobiel voor nodig! Dus ook geen voorstel vereist om het gratis mobiele pakket op te vragen.

-Op Ipad van Apple via Mobiel Geneanet natuurlijk geen reklame en aanvraag voor gebruik nodig.

-Op Ipad van Apple en vraag naar Geneanet wel stop halverwege met reklame en voorstel om Mobiele toepassing gratis binnen te halen, hoffelijk genoeg om een besluit toe te laten alvorens verder naar Geneanet door te starten! Voor mij die allang de mobiele versie van Geneanet  bezit is dit een verlies van tijd en een pesten geworden! Zeker gedurende de verlofperiode omdat ik dan alleen om gewicht te sparen de Ipad meeneem.

M(et) V(riendelijke) G(roeten), Ludo.

johanallard
johanallard
Dag Ludo,

Laatste puntje van je antwoord van vandaag:
-Op Ipad van Apple en vraag naar Geneanet ...

Wat bedoel je je hier met vraag naar Geneanet?
Wat doe je precies? Start je de APP of ga je via de browser naar Geneanet?
Groetjes,
Johan

ldelpire1
ldelpire1
Dag Johan,

Op Ipad van Apple gebruik ik zowel Mobiel Geneanet de latere verschenen toepassing, in het nederlands toep. afkorting van toepassing. Als de veel langere bestaande schoftware die de hoofdletter verdient zonder het voorwoord mobiel met alle eer "Geneanet" opgeroepen via browser van Apple namelijk Safari. In die toestand gebeurt het voor mij storende tot vervelens toe aanbod halverwege de aansluiting voor gebruik op een mobieltje Mobiel Geneanet. Die toepassing bezit ik reeds van de prille start!

Als het niet duidelijk is laat maar weten!

MVG, Ludo.

johanallard
johanallard
OK

Jij deedt:
Ipad Apple > Browser Safari > website Geneanet > u meldt zicht aan > de vervelende boodschap "gebruik/instaleer de APP geneanet"

Ik deed:
Ipad > Browser Chrome > website Geneanet > ik meld me aan > ik krijg dit scherm: http://nl.geneanet.org/actueel/post/201 ... r-hoe-html

Dus we krijgen beide een scherm dat we liever niet zien omdat WIJ er niets aan hebben. Maw deze boodschappen zijn niet op maat van de gebruiker.
Gevolg: we verliezen hier een paar seconden bij het opstarten. Ik zie dit niet als een probleem, eerder als een klein ongemak.

Dit ongemak heeft niets te maken met de Mobiele Applicatie van Geneanet.
Groetjes,
Johan

ldelpire1
ldelpire1
Dag Johan,

Hopelijk ontving je mijn bericht inbegrepen de schermfoto van het storende beeld naar u gestuurd. Dit omdat langs deze weg het moeilijk is om een foto  te plakken.
Het storende oponthoud is inderdaad niet storend voor het gebruik van Mobiel Geneanet omdat het gek zou zijn langs deze weg voor hetzelfde aandacht te vragen!!!

MVG, Ludo.

johanallard
johanallard
Probleem werd doorgestuurd naar technische dienst in Frankrijk. Ik wacht op antwoord.
Groetjes,
Johan

johanallard
johanallard
De technici vertellen me dat de site niet kan vaststellen of de APP al geïnstalleerd is. Dus de site toont dit bericht en stelt een cookie in om dit bericht niet opnieuw weer te geven. Indien de klant de cookies niet verwijderd dan komt het bericht niet langer.

Info over cookies aan- en uitzetten vind je hier: http://www.browserchecker.nl/cookies-aanzetten-enable
Groetjes,
Johan

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”