Vastaa Viestiin

Vertrouwelijkheid - Toegang persoon

jdrbaix
jdrbaix
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Hallo,

Ik vraag me af of er ergens een manier is waarmee je gemakkelijk kan zien welke personen een toegang 'Default' hebben, welke 'Privé' en welke 'Openbaar' hebben.
Onlangs heb ik gemerkt dat die toegang niet altijd default ingesteld staat, zonder dat ik ervan wist.
Het is wel onbegonnen werk om door alle personen in mijn databank te zoeken naar openbare personen.

Met vriendelijke groeten,
Jasper

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee, een echt eenvoudige manier om dat te zien is er niet.

Maar die instellingen hebben ook alleen invloed op de personen die binnen de door U ingestelde privacy-instellingen vallen. Heeft U die op 'half verborgen' of 'privé' ingesteld, en daarbij de leeftijdsgrens van 100 jaar gebruikt, dan hoeft U dus niet te lijken naar die instelling bij geboren vóór 1920 (ik loop iets vooruit).

Normaliter wordt er slechts van de default afgeweken als een persoon die onder de ingestelde privacy-instellingen valt juist wel zichtbaar dient te zijn. Bijvoorbeeld een bronpersoon. In dat geval wordt er gekozen voor 'Openbaar'.
Dat houdt dus in dat er naast die wel zichtbare personen jonger dan 100 jaar niemand anders zichtbaar zou moeten zijn voor derden. En dat is dan weer relatief eenvoudig te zien te kijken naar de jongere takken, en op dat moment onderin het scherm de toegangsrechten op 'bezoeker' in te stellen. Iedereen die dan nog zichtbaar is, staat ingesteld op 'Openbaar'.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”