Vastaa Viestiin

Een vraagje over Familysearch

verdonckw
verdonckw
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Weet er iemand soms of je van je familysearch stamboom een gedcom bestand kan maken?
Ik ben een tijdje met familysearch bezig geweest en nu wil ik mijn geneanet stamboom bijwerken door middel van gedcom. Is dat mogelijk?
Dit is Verdonck, die stoute gast,
Wiens kaekebeen elck een aen tast.
Op niemant, groot, noch kleijn, hij past,
Dies raeckte hij in 't werckhuis vast.
anno 1627

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Sukupuu: Graafinen
Heb je vraag naar een PC-technisch forum verplaatst
want daar zal men je sneller & beter kunnen antwoorden,

mvg, Greta

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat lijkt mij wel mogelijk, want de stichters van FamliySearch zijn diegenen die de gedcom hebben bedacht.

Gewoon even de diverse opties binnen FamilySearch doorkijken, dan zal de optie voor exporteren wel ergens worden gevonden.

En anders komt er vast wel een berichtje hier van een andere gebruiker die het zelf gebruikt.

edwardn
edwardn
Voor zover ik weet gaat dat nog steeds niet rechtstreeks bij FS. Ik heb nog eens wat rond gezocht, maar geen echte tips hiervoor.
Het enige wat ik terugvond na wat zoeken, want goed verstopt, was een linkje naar het originele gedcom-bestand dat ik heb geüpload in 2016. Dat kan ik natuurlijk downloaden, maar is niet meer actueel.
https://www.familysearch.org/mytrees/trees
De huidige boom bewaren als gedcom lukt me niet bij FS.

Edward

verdonckw
verdonckw
Idd Eduard, een gedcom file maken van je stamboom op familysearch gaat blijkbaar niet. Je kan ze enkel toevoegen. :(
Maar in ieder geval toch bedankt voor de reacties.

groetjes Walter
anno 1627

verdonckw
verdonckw
Ik heb contact genomen met Familysearch zelf, en het blijkt dus wel te gaan. Maar ik heb deze link gekregen waar ik nog moet uitzoeken met welk hulpprogramma ik het gedcom file kan maken. https://partners.familysearch.org/solutionsgallery/s/
Als ik het juiste hulpprogramma heb gevonden, zal ik het hier posten. Als iemand het voor mij vindt zou ik willen vragen het hier ook te posten.

Hieronder het antwoord van Familysearch:
Thank you for contacting the FamilySearch support team regarding creating a GEDCOM file in FamilySearch.
In reply to your question, there are articles from the Help centre which explain the option to upload a GEDCOM to FamilySearch. The reverse is not possible, within FamilySearch, owing to its structure, as advised in this article How do I download information from Family Tree? clicking this blue link will take you to it.

However, there is the possibility to download files and information in a GEDCOM format using third party software, which is available in our Solutions Gallery again, this blue link will take you to it. You would be able to choose from the providers there, a product that can connect with FamilySearch in ways that allow GEDCOM files to be created. We do not provide support for these products, they have their own support provisions, within them. If you do a little research, you may find something that suits your needs. Some are free, while others are subscription based, we are unable to suggest any product as we cannot ‘advertise’ as such.

We hope we have understood your question and have provided a suitable answer for you.

For future “help” with issues you may find as you do your genealogy work, may we take this opportunity to suggest a visit to our FamilySearch Help, accessed in the upper right of a FamilySearch page, clicking on the down-arrow beside the word Help, then selecting Help Centre and searching for any topic of interest to you. The Help Centre and associated areas, listed there, will provide access to a vast database of information, which may be of use, in forwarding your family history work, within FamilySearch. The article we provided above came from there.

We would like to thank you for your desire to seek out your ancestors and wish you joy and success as you do your family history work.
anno 1627

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als men tussen de regels leest, dan willen zij dus niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet correct werken van een gedcom, dus op het moment dat bepaalde info 'verkeerd' in een ander programma wordt geplaatst. Op deze manier kost het hun helpdesk weinig tijd, want men wordt gewoon naar elders verwezen.

Ik vraag mij dan gelijk af hoe een ander programma toegang kan krijgen tot hun database :? (?).

edwardn
edwardn
@Verdonck. Dat bedoelde ik ook, rechtstreeks gaat het niet. Wel via Ancestry en RootsMagic. Als ik goed lees moet je dan op een profiel gaan en dat importeren. Van daaruit zou je de rest kunnen importeren. Ik ga het nu in ieder geval niet proberen. ;)
https://www.google.com/search?q=import+familysearch+to+ancestry&oq=&aqs=chrome.0.35i39l5.-1j0j7&client=ms-android-hmd-rev2&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Edward.

verdonckw
verdonckw
Ik denk dat ik alle hulpprogramma's nu wel gezien heb, maar ik ben niets tegengekomen dat verwijst naar een omzetting naar een gedcom file. Ik stop dan ook met zoeken, ik zal wel een andere manier vinden. ;)
anno 1627

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”