Vastaa Viestiin

niet publiceren onterecht

fverlinden
fverlinden
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
ik heb vandaag nog eens een update gedaan en dus een import gedaan van mijn stamboom. Tot mijn verbazing staan ikzelf en mijn echtgenote in mijn stamboom vermeld als "niet publiceren" terwijl er geen actie in die richting vanuit de database van mijn stamboom gedaan is. Herhaalde pogingen schijnen niets te veranderen. Wel geprobeerd een geneanet upload van alle foto's te doen maar ook dat is ogenschijnlijk niet gelukt.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Bij de import van een gedcom worden alle personen behandeld volgens de ingestelde privacy-instellingen. Personen die u dus op openbaar instelde via het invoerveld van de persoon, worden daardoor op privé gezet.

Als u bepaalde personen altijd op openbaar wilt instellen, dus ook na import van een nieuwe gedcom, dan die instellen als 'Openbare personen'. Daarvoor klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en dan kiezen voor 'Instellingen' en het tabje 'Openbare personen'.

Via welke optie trachtte u de foto's te importeren ?

fverlinden
fverlinden
Ik versta het niet helemaal. Als ik uw richtlijnen volg krijg ik bij "openbare personen" als antwoord: Niemand aanwezig in uw lijst. De optie "een persoon toevoegen" gaat ook niet want ik word niet herkend, ik sta daar vermeld als "niet publiceren" alhoewel ik wel bovenaan rechts in de balk, naast de bel vermeld sta als eigenaar van de stamboom.

Wat betreft de geneanet upload van foto's heb ik getracht de beschrijving te volgen zoals beschreven in de geneanet nieuwsbrief van vandaag. Ik heb dit aangehaald omdat misschien het eerste probleem getriggerd is geworden door die upload van foto's.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als u daar personen wilt toevoegen, dan dient u de namen te gebruiken waaronder zij in uw stamboom staan vermeld. Met alle voornamen...

Het probleem van de anders ingestelde personen komt niet door die andere manier van importeren. Dat gebeurt ook bij de normale manier van importeren.
Overigens hebben instellingen voor privacy in uw offline programma ook geen enkele invloed op de privacy-instellingen op Geananet.

fverlinden
fverlinden
Ik kan mijzelf met alle voornamen ingevuld niet inbrengen. Ik word niet herkend op mijn stamboom.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Stuurt u mij even een privé-berichtje met uw volledige namen, want ik vermoed dat de laatste door u geïmporteerde gedcom héél veel data niet correct heeft meegenomen, en dat u niet eens in uw bestand staat vermeld op dit moment.
Ik zie namelijk meerdere personen met slechts 'Niet publiceren' in de naam, hetgeen duidt op een verkeerd gebruik van een privacyfilter bij de export uit uw offline programma. U kunt dat privacyfilter namelijk gewoon uitzetten, daar deze personen automatisch onder de door u op Geneanet ingestelde privacy-instellingen vallen, en daardoor dus niet zichtbaar worden voor bezoekers.

Even klikken op mijn naam links van dit bericht, en dan kiezen voor 'Een mail verzenden'.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”