Vastaa Viestiin

Kwartierstaat

kurt100
kurt100
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Kwartierstaat

Viesti 22 Maaliskuu 2020, 09:30

Hallo,

Ik ben met sommig voorouders al tot de jaren 1500 geraakt.
Graag zou ik dit in een kwartierstaat willen afdrukken gezien vanaf mijn grootvader.
Ik vind op Geneanet dat ik maar tot max 10 voorouders kan afdrukken in een kwartierstaat.
Is er een mogelijheid om dit uit te breiden ? Of kan ik op een andere manier iets afdrukken waar al mijn voorouders overzichtelijk opstaan?

Alvast van harte dank.

Kurt

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: Kwartierstaat

Viesti 22 Maaliskuu 2020, 10:08

Nee, de grafische overzichten gaan maar tot 10 generaties, zodat ze nog op papier passen, en leesbaar blijven.

U kunt wel een kwartierstaat in lijstvorm afdrukken.
Daarvoor eerst naar het profiel van uw grootvader, en dan klikken op 'Afdrukken' in de menubalk, en keizen voor 'Voorouders' en 'Lijsten en afdrukken'. Dan kiezen voor 'Tabel' en de opties aanklikken die u wilt zien. Als laatste het aantal generaties instellen en op 'Valideer' klikken.
Als het overzicht naar wens is, dan klikken op de knop 'Als PDF downloaden'. Dat PDF-bestandje kunt u dan vervolgens afdrukken.

Uiteraard kunt u ook een van de andere overzichten proberen. U krijgt immers altijd eerst een voorbeeld op het scherm, voordat er daadwerkelijk afgedrukt kan worden.

kurt100
kurt100

Viesti 22 Maaliskuu 2020, 10:58

Bedankt voor de reactie.
Maar als je een kwartierstaat met 10 generaties wil afdrukken, dan is een A3 ook te klein om alles duidelijk te lezen.
En moet je toch ook naar een afdrukcenter om dit duidelijk ergens op af te laten drukken.
Een kwartierstaat is het duidelijkst en in één oogopslag om aan derden te laten hoe en waar je voorouders, thuishoren, vandaan kwamen, enz......
Misschien toch eens de mogelijkheid bekijken of je niet meer voorouders in een kwartierstaat kan afdrukken.
In een goed afdruk center kan je het dan laten afdrukken zo groot dat je je zelf wil.

alvast bedankt

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Viesti 22 Maaliskuu 2020, 14:19

'afdrukken zo groot dat je je zelf wil'

Nee hoor, de meeste printshops gaan tot A0-formaat, en dat is nu net precies het overzicht van 10 generaties. Die grens van 10 generaties is er dus ook niet voor niets.

kurt100
kurt100

Viesti 23 Maaliskuu 2020, 19:24

Jammer,
Ik kan groter laten afdrukken. Gewoon een Printshop in het dorp.

mvg

Kurt

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Viesti 23 Maaliskuu 2020, 19:29

Vraag maar eens tot welk formaat ze kunnen printen.
In de meeste gevallen is dat A0, want bredere printers kosten een godsvermogen.

Mijn eigen printshop kan printen tot 1,20 meter breed, en maximaal 25 meter lang, maar aan dat laatste heeft men niets wanneer het om een ronde waaier gaat.

kurt100
kurt100

Viesti 23 Maaliskuu 2020, 19:34

Ik heb hier nu 7 generaties in een kwartierstaat afgedrukt op een A2. Wat nog zeer duidelijk leesbaar is.
Dus op een A0 kunnen er zeker meer dan 10 generaties op. Een A2 is 4 maal een A0
Jammer dat jullie het beperkt houden.

Kurt

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Viesti 23 Maaliskuu 2020, 19:42

Niet iedereen heeft helaas zulke scherpe ogen als u, en bovendien, als men zoiets verkleind aan de wand hangt, dan heeft men er weinig aan. Elke generatie wordt de ruimte voor de namen de helft kleiner. Bij 7 generaties is dat dan nog wel leesbaar, en bij 10 ook nog net, maar bij 11 wordt het nog eens tweemaal zo klein, en daarmee de namen (op afstand) onleesbaar.

Die keuze is juist bewust genomen om geen klachten te krijgen als 'het is niet leesbaar' of 'het past niet op papier', etc.

En zo'n overzicht heeft pas echt nut als het voor 80-90% gevuld is, en niet slechts een paar lijntjes met meer dan 10 generaties bevat, als u begrijpt wat ik bedoel (?).

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Viesti 23 Maaliskuu 2020, 19:49

U kunt ook even een PDF-bestand maken van 10 generaties, en dan even kijken op welk formaat dat dan geprint dient te worden. Dat is namelijk gewoon te zien in het programma waarmee u PDF-bestanden bekijkt.

Ik kan u alvast zeggen dat dit dus al A0-formaat is...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”