Vastaa Viestiin

Fouten verbeteren

maurissene
maurissene
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Fouten verbeteren

Viesti 22 Maaliskuu 2020, 17:12

Ik heb verschillende fouten in mijn stamboom die ik op Geneanet zette.
Ik wil deze eerst in Altfaer programma verbeteren en dan met een Gedcom terug op Geneanet zetten.
Kan ik de foutenlijst van Geneanet uitprinten om zo sneller in mijn stamboom in altfaer te kunnen werken?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: Fouten verbeteren

Viesti 22 Maaliskuu 2020, 17:21

Nee, afdrukken van die lijst gaat niet.

U kunt wel gewoon de lijst op Geneanet open zetten, en dan één voor één oplossen in Aldfaer. Dan gelijk na correctie in de lijst op het kruisje achter de melding klikken, zodat uw lijstje korter wordt.

Maar persoonlijk zou ik de correctie gewoon op Geneanet zelf invoeren, want dan kunt u eenvoudig om de tien correcties het lijstje opnieuw laten maken.
Voordeel daarvan is, dat u dan een beter overzicht houdt over wat er nog gedaan moet worden. Soms verdwijnen er met één correctie namelijk meer dan één mogelijk fouten. Bijvoorbeeld als een geboortedatum van een moeder van 8 kinderen na de geboorten van die kinderen werd ingevoerd, dan vallen er 9 mogelijke fouten weg bij correctie van die datum.

U kunt daarna een gedcom vanaf Geneanet exporteren, en importeren in Aldfaer.
Overigens zit er ook in Aldfaer een controle-optie, alleen ziet die helaas niet alle mogelijke fouten.

maurissene
maurissene
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fouten verbeteren

Viesti 23 Maaliskuu 2020, 12:26

Prachtig voorstel. Ga de 2 applicaties samen openen en op half scherm weergeven. De lijst gaat dan inderdaad snel korter worden.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”