Vastaa Viestiin

Nieuwe persoon invoeren

gandalf521
male
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Hallo, Ik ben een beginnend Geneanet invoerder.Als zodanig ben ik gestart met de invoer van mij bekende familie ( lijnen ) In mijn familie komt het vernoemen veel voor. Dit betekend dat er door de generaties heen dezelfde naam of namen gebruikt zijn. Bv. klaas piet komt 4 generaties voor. Als ik dit invoer krijgt ik de melding in een scherm dat ik de optie verbinden heb. Als ik dit doet dan veranderd de hiërarchie van de familie lijn en invoer. Dus dan blijkt ineens oma echtgenote te zijn van broer of iemand lager in de boom. Weiger ik dit verbinden dan wordt de invoer niet opgeslagen. Mijn vraag is wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd ?

Mvrg
Arnold

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als u een nieuwe persoon invoert en die heeft dezelfde naam als iemand anders in uw bestand, dan krijgt u een melding en een lijstje met namen, om zo te voorkomen dat u dubbele personen invoert.

Als de persoon die u invoert niet al in het lijstje staat, dan klikken op 'Een nieuwe persoon' aanmaken'.

Staat de persoon wél al in het lijstje, dan die persoon selecteren door er op te klikken, en op 'Verbinden' klikken. Zo voorkomt u dubbele personen.

Als de invoer niet wordt doorgevoerd, dan probeert u wellicht een mogelijke fout in te voeren. Dan even kijken of alle data binnen het gezin kloppen, en of de data die u probeert in te voeren daarmee in lijn zijn.

Graag niet een vraag koppelen aan een willekeurig ander onderwerp. Dit om het forum leesbaar te houden, zonder dat meerdere vragen en antwoorden door elkaar binnen één onderwerp gaan lopen.
Voor een nieuw onderwerp klikken op de rode knop 'Nieuw onderwerp'.

gandalf521
male
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dank voor je reactie en uitleg

mvrg

Gandalf521

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”