Vastaa Viestiin

Akte bij verkeerde persoon

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Het systeem zegt helemaal niet dat de bestanden gewist zullen worden. Als u geen actie neemt, dus de akte niet aan een persoon koppelt, dan blijft de akte gewoon in uw map 'Uw documenten en foto's'.

En ze staan dus niet op uw computer, maar in uw bestand op Geneanet.

Als u een akte koppelt aan een persoon in uw bestand, dan onthoudt het systeem dat, maar zodra u een gedcom importeert waarbij de persoon in uw offline programma werd verwijderd of gewijzigd, dan weet het systeem niet meer aan wie de akte gekoppeld stond. En dan volgt dus deze melding.

Het beste kunt u ook gewoon de wijzigingen en aanvullingen in stamboom op Geneanet zelf invoeren, dan loopt u niet tegen dit probleem op. Als u namelijk offline één letter of één datum van een persoon wijzigt, dan herkent het systeem de persoon niet meer als de persoon waaraan de akte gekoppeld stond. En als er dan meerdere personen met die namen zijn, dan volgt er een lijstje, en kunt u de boel zelf rechtzetten.

Maakt u zich zorgen : bij de volgende gedcom-import verschijnt dat lijstje gewoon weer, en kunt u de koppelingen, voor zover mogelijk, herstellen. De akten staan immers gewoon nog in uw bestand.

Even ter verduidelijking een voorbeeld :
U had een akte gekoppeld aan ene Johannes, Offline corrigeert u de naam naar Joannes. Bij de import van de gedcom wordt de persoon Johannes niet teruggevonden, en dan volgt er dus een melding.
Dat kan ook voorkomen bij een correctie van een datum.

U heeft inmiddels offline de mogelijke fouten gecorrigeerd. Een aantal akten zullen wellicht nu niet automatisch kunnen worden teruggekoppeld, vanwege die offline correcties.
Maar de akten worden zelf niet verwijderd, maar er bestaat gewoon geen koppeling meer met een persoon.

francisslegers
male
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
In het voorbeeld welke ik heb doorgestuurd is Slegers Aldegondis meter bij Slegers Johannes geboren op 01/04/1721.
Ik heb geen gedcom van deze persoon geupload.
Ik heb de naam van de meter ingevoerd bij de doopakte van Johannes en dan vraagt het systeem mij of de meter een bestaand persoon is of een nieuwe. In dit geval een nieuw persoon, waarna het systeem de meter zelf aanmaakt en de verbinding legt.

Dat nu de meter niet te vinden is heeft het systeem zelf gedaan ik ben daar NIET aan geweest.
Tenzij u daar een verklaring voor heeft is daar een programma fout.

francisslegers
male
Wat bedoelt u eigenlijk met offline programma?

francisslegers
male
En ter verduidelijking: ik doe alles online in uw programma: een gedcom uploaden is zeer zeldzaam.

francisslegers
male
als ik de bewuste akte controleer zie ik dat alles normaal is: de naam van de meter staat nog steeds in het persoons formulier van de betrokken persoon.

wat vraag het systeem eigenlijk om aan te passen als alles normaal is.

Als dit normaal is, is er iets wat ik niet begrijp.

francisslegers
male
Krijg ik een antwoord voor mijn probleem?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Een gedcom importeren is zeer zeldzaam ? Toch vertellen de technici dat u dat wel degelijk deed op 4/4/2020 om 20.28 uur, dus vlak voordat u uw laatste probleem meldde.

Er zijn twee oplossingen voor uw probleem : de akten handmatig terug koppelen aan de betreffende personen, of een backup van vóór 4/4/2020 terugzetten, en daarna de data van de personen online op Geneanet corrigeren.

francisslegers
male
Dan heeft u ook gezien dat het maar over één familie ging van 6 personen en dan heeft u ook kunnen kijken hoeveel keer ik ervoor en gedcom doorgestuurd.
ik kan trouwens de anomaliën niet zien als ik geen gedcom opstuur: tenzij u mij vertelt waar ik dat nu kan vinden op de website.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Zoals, al eerder aangegeven komt de lijst met anomaliën weer te voorschijn bij de import van een volgende gedcom.

Ik kan verder ook niets aan het systeem, en dus aan uw probleem, veranderen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”