Vastaa Viestiin

Verandering van achtergrondfoto wilt maar niet lukken.

andreignoula
andreignoula
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Hoi Wim en collega's,

Kom nu een ander probleem tegen. Ik heb de naam van mijn stamboom veranderd in HINOUL/IGNOUL en VINCKEN./VINKEN WEBSITE en heb in WPS Writer een samenvoeging gemaakt van twee foto's van enerzijds mijn overgrootouders en hun afstammelingen tijdens de gouden bruiloft in 1910 en de foto die ik al lange tijd in de stamboom hier heb staan van mijn grootvader met moeder, ooms en tantes. Kon die enkel in WPS terug opslaan, waardoor openen in Paint niet mogelijk was om de foto's te bewerken. Heb ze dan maar uitgeprint en terug ingescant en bewerkt met Paint want ze nam in landschapsmodel maar half het blad in.

In My Heritage is het me mooi gelukt om die samengevoegde foto van mijn voorouders als achtergrondfoto op te laden maar ik moet proberen om de kwaliteit te verbeteren. Wilde dit nu ook in Geneanet zo doen maar het wilt niet lukken. Ik ben in het menu STAMBOOM naar GRAFISCHE VORMGEVING gegaan, vervolgens naar AANKLEDING en KLEUREN. Bij ACHTERGROND heb ik op de vuilnisemmer geklikt, veronderstellend dat de vorige foto ging verwijderd worden. In het popup balkje heb ik op OK geklikt om de verwijdering te bevestigen en vervolgens op BANNER AANPASSEN. Bij CHOOSE FILE heb ik dan de samengevoegde foto geselecteerd in de betreffende map en bevestigd. Kreeg dan een bericht dat de wijziging gelukt was. Maar dat is niet het geval. De vorige foto staat er nog steeds. Heb het drie keer opnieuw geprobeerd, ook door Geneanet te sluiten en terug te openen, maar zonder resultaat. De samengevoegde foto neemt maar 1.89MB in beslag, ligt dus onder de 2MB die maximum toegelaten is.

Wat doe ik fout?? En kan die foto niet over de ganse breedte als een geheel worden geplaats in plaats van slechts aan een kant of tweemaal dezelfde??? Ik vind dat laatste op zich al geen mooie grafische vormgeving. Ik zie nu dat ik na wat geprobeer de foto tweemaal als bijlage in het bericht heb staan. Het zij zo

Stamboomfoto Ignoul en Vinken.jpg[/attachment

Al vast bedankt voor een reactie,

met vriendelijke groet,

André Ignoul
Liitteet
Stamboomfoto  Ignoul en Vinken.jpg
Stamboomfoto  Ignoul en Vinken.jpg

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U wilt die foto's naast elkaar in de banner zien staan ?
Dat gaat niet lukken. De hoogt en de breedte van de banner zijn dusdanig anders in verhouding tot die van de foto's, dat dit nimmer mooi gaat passen.

Om de foto van de banner te kunnen wijzigen, dient u eerst de oude foto te verwijderen, door op 'Verwijderen' te klikken op dit scherm : https://my.geneanet.org/arbre/options/?view=theme
Daarna verschijnt er een nieuwe tekst 'Uw banner aanpassen'. Daarop klikken om een nieuwe foto te importeren.

Maar nogmaals, dat gaat met uw huidige foto('s) niet lukken.

andreignoula
andreignoula
Bedankt voor de reactie.

Welke zijn de hoogte en de breedte van de banner??? Misschien dat ik de foto kan proberen te verkleinen??

Waarom krijg ik na het verwijderen van de oude foto van mijn voorouders wel een foto van Geneanet met vertoning van de bladzijden uit boeken en kaarten over de ganse breedte van de pagina.??? Waarom kan dat dan ook niet gerealiseerd worden voor zelf gedownloade foto's? Het programma zou toch aangepast moeten kunnen worden.

Als ik na het verwijderen van de oude foto probeer om de dubbele foto te plaatsen, lukt het inderdaad niet en staat de oude foto er weer terug, ondanks dat ik ze verwijderd had. Hierbij een screenshot van mijn startpagina in My Heritage. Het moet toch mogelijk zijn om dit ook technisch in Geneanet te realiseren. En in facebook is het ook mogelijk.

Met vriendelijke groet,

André Ignoul

screenshot My Heritage.jpg

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De banner is te lang gerekt om daar zo'n groepsfoto om te plaatsen.
Geneanet heeft ook bewust gekozen voor een banner en geen foto op de achtergrond van data, daar dat laatste data slecht leesbaar zou kunnen maken.

Er is geen vaste maat voor de banner, daar die afhankelijk is van de grootte van het beeldscherm. Als u de bannerfoto zou maken op 14"-formaat, dan krijgt iemand met een 19'-formaat daar weer een gedeeltelijke herhaling op.

De hoogte van de banner is ongeveer 120 pixels. Als u op uw scherm de hoogte in centimeters meet, dan weet u het aantal pixels per centimeter op uw scherm. Dan de breedte van uw scherm meten, en die vermenigvuldigen met het getal dat u zojuist berekende. Dan heeft u het aantal pixels dat op uw scherm in de breedte past. Daarop uw foto afstemmen. Voor het scherm waarop ik dit bericht stuur is dat dan 120 bij 995 pixels, maar voor mijn andere schermen en laptops gelden weer andere waarden.

Als u in de banner personen op een groepsfoto wilt plaatsen, dan zult u dus een strook uit de foto moeten 'knippen' met de berekende hoogte en breedte. Dat houdt dus in dat niet alle personen zichtbaar zullen zijn.

Daarnaast is de banner ook nimmer bedoeld voor het tonen van groepsfoto's. Deze kunt u kwijt op de profielpagina's van de betreffende personen, alwaar u middels de tag-functie ook alle personen op de foto aan de personen in uw stamboom kunt koppelen. Als u daarna op de foto klikt op een van de profielen waaraan deze werd getagd, dan ziet u gelijk wie de andere personen zijn op de foto, en kunt u zelfs vanaf die foto rechtstreeks naar een van de andere personen op de foto klikken.

Als alle programma's hetzelfde zouden werken, dan zou er ook maar één nodig zijn, maar dan zou u gelijk aan de goden overgeleverd zijn.

andreignoula
andreignoula
Ok, hartelijk dank voor de uitleg. Zal dan beter geen foto als achtergrondprofiel gebruiken. Heeft dan eigenlijk ook geen zin om de link CHOOSE FILE aan te bieden.

Probleem opgelost bij deze.

Groetjes,

André Ignoul

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Uiteraard heeft die link wel zin, want daarmee kunt u uw uitgeknipte stukje afbeelding selecteren op uw computer.

Ondertussen even zelf een foto uitgeknipt :
banner 50.jpg
Dat ziet er dan vervolgens zo uit op het scherm :
welkompagina.jpg
Wat u een achtergrondfoto noemt, is dat overigens niet, want er staat niets overheen geschreven.
Tevens ziet u ook al dat meerdere personen worden 'overschreven' in de banner, dus daar een familiefoto plaatsen ???

andreignoula
andreignoula
hoe lang duurt het tot de oude foto verwijderd is?? Als ik bevestigen om te verwijderen en dan naar stamboom sta zie ik wel een banner zoals eerder beschreven. Als ik dan terug naar grafische vormgeving ga en op banner aanpassen klik om een andere foto te uploaden krijg ik wel bevestiging dat de upload gelukt is. Ga ik dan terug naar de stamboom dan staat die oude foto er nog steeds in plaats van de nieuwe die ik geupload heb en bevestgd werd. Blijkt dus niet te werken

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dan doet u iets verkeerd, want om de bannerfoto te verwijderen hoeft u niet te bevestigen, maar slechts op 'Verwijderen' te klikken'.
Daarna kunt u de nieuwe bannerfoto plaatsen, en die komt vrijwel gelijk op zijn plaats, maar een enkele keer kan het iets langer duren.

Zelf nog even zitten schuiven om tot een wat vriendelijke resultaat te komen (voor sommige personen op de foto) :
welkompagina 2.jpg

andreignoula
andreignoula
Het is toch bij grafische vormgeving - aankleding - kleuren dat ik op verwijderen moet klikken, niet??? Heb die popup van my.geneanet.org says bevestigen ? gecanceld en de oude foto blijft behouden. Als ik bij de popup op OK klik, staat een banner in de plaats van de oude foto.

Dat uitknippen van de foto doe jij op je pc via paint of hoe? En die personen staan allemaal op een foto? Kom er niet goed aan uit, eerlijk gezegd.

Heb nu eens geprobeerd met een foto waarop iedereen staat en daarbij in Paint enkel het bovenlichaam behouden. Dan weer geprobeerd de oude foto te verwijderen en de bewerkte foto erin te zetten maar die oude foto blijft steeds terugkomen.

Hopeloos, kan er beter mee stoppen om dat aan te passen

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Een foto in paint openen en dan de functie 'raster' gebruiken. Dan de gewenste strook selecteren, waarbij ik zelf eigenlijk alleen de hoogte van 120 pixels in acht nam, en verder de totale breedte van de foto pakte.

Het verwijderen en plaatsen gaat hier zonder enig probleem, maar zou beïnvloed kunnen worden door een (tijdelijk) tragere internetverbinding.

Kijk anders even na verwijdering van de bannerfoto, naar wat er dan op die plek staat. Als dat een algemeen iets van Geneanet is, dan de nieuwe bannerfoto plaatsen.

Deze functie gebruiken in Paint :
raster paint.jpg

andreignoula
andreignoula
Is wat ik al enkele keren geschreven heb dat ik na het verwijderen van de oude foto in de stamboom kijk en dat daar dan een banner van Geneanet staat met de boeken en een kaart. En als ik dan een nieuwe upload krijg ik bevestiging dat het gelukt is, maar ze staat dan toch niet in de stamboom, maar nog steeds de oude foto. Die wordt dus blijkbaar niet verwijderd maar blijft in het geheugen zitten.

Zal eens voor de laatste keer proberen met die raster in paint. Zien of dat helpt.

andelfin
female
Ik weet niet of het inmiddels gelukt is met de banner? Ik had hetzelfde probleem. Ik loadde een nieuwe foto op, na de oude verwijderd te hebben. Ik kreeg ook de melding "Het toevoegen van uw achtergrondafbeelding is gelukt", maar de oude foto bleef gewoon staan wat ik ook deed. Toen heb ik het eens op een andere browser geprobeerd (op Firefox; Brave is mijn hoofdbrowser,) en zie daar; daar lukte het wel. En nu heb ik dus op de Bravebrowser ook na een paar uur nog steeds de oude foto staan en op Firefox de nieuwe. Gek maar waar.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Wellicht Brave dan gewoon weggooien, want om een of andere manier houdt die oude informatie vast :roll: .

Of wellicht eens de cache vernieuwen : even op F5 klikken.

andreignoula
andreignoula
Hallo Andelfin, bedankt voor je reactie. Ik gebruik Chrome en kreeg maar geen achtergrondfoto geplaatst. Een andere browser heb ik niet geprobeerd. Ik heb nu gewoon de banner van Geneanet laten staan. Mijn goesting was over om me daar nog verder mee bezig te houden.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet, technische vragen”