Vastaa Viestiin

foto's toevoegen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
rvanrossum
rvanrossum
Viestit: 7
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

foto's toevoegen

Viesti Kirjoittaja rvanrossum »

In verband met het aanmaken van een (stamboom-) boek, wil ik foto's toevoegen. Ik merk dat ik deze niet altijd daar kan plaatsen waar ik dit wil en ook niet in het door mij gewenste formaat. Toevoegen kan kennelijk slechts via het profiel van de desbetreffende persoon. Diezelfde foto's komen dan te staan op de pagina's na de stamboom zelf; echter in diverse formaten. Andere aangeleverde foto's weer helemaal niet (die zijn niet terug te vinden); er zit dus kennelijk een quotum aan het aantal toe te voegen foto's per profiel vast.
Vraag: doe ik het goed, of is er een andere route? Welk formaat (in fotografen taal: welke afmetingen c.q. pixels) zijn aan te bevelen om de foto passend in het schermpje van het profiel te krijgen; dus zonder witranden.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: foto's toevoegen

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Er is geen limiet aan het aantal foto's op een profiel. Ze worden echter niet allemaal in de af te drukken overzichten afgedrukt. Meestal alleen de hoofdfoto van het profiel.

Een hoofdfoto dient u in te stellen. Even de zoekfunctie gebruiken rechts boven gebruiken en zoeken op 'hoofdfoto', dan verschijnen er meerdere onderwerpen met verdere uitleg.

U moet al wel hele kleine fotootjes plaatsen wilt u witranden krijgen. Die zullen dan op een afdruk ook nimmer scherp zijn.
rvanrossum
rvanrossum
Viestit: 7
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: foto's toevoegen

Viesti Kirjoittaja rvanrossum »

Geprobeerd via de Hulpfunctie, zonder resultaat. Mijn vraag blijft dus: hoeveel pixels moet een Hoofdfoto hebben aan de lange zijde (verticaal) en aan de korte zijde (horizontaal) t.b.v. de Hoofdfoto. Of: welk formaat; bv. 2x3/3x4/vierkant? En áls er al meerdere foto's kunnen worden geplaatst die een bepaalde persoon betreffen, dan wel een een familiefoto, welk formaat geldt dan? En hoe deze te plaatsen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: foto's toevoegen

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Foto's worden vanzelf verkleind tot het formaat dat past als hoofdfoto.

Bij langwerpige foto's heeft u dus altijd raad. U zou die foto dan gewoon vierkant kunnen knippen, en kunnen plaatsen.

Geen idee wat u bedoelt met 2x3/3x4, maar als dat centimeters zijn, dan krijgt u zeker problemen, want één centimeter is géén centimeter op grotere schermen. Dus u dient nimmer uit gaan van dat soort maten.

Verder kunt u beter gewoon proberen en zien wat er gebeurt met de afbeeldingen, zodra u ze als hoofdfoto in stelt.
Er zijn geen maten in pixels beschikbaar, want dan zou u eerst elke foto op maat moeten gaan knippen. De grootte wordt automatisch bijgesteld.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet : technische vragen”