Vastaa Viestiin

Automatische overeenkomsten

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
edwardn
edwardn
Viestit: 1583
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Automatische overeenkomsten

Viesti Kirjoittaja edwardn »

Ik probeer de reden te vinden, maar het lukt me niet...
Op het profiel van de echtgenoot van mijn groottante staat een vinkje bij 'overeenkomsten'. Een andere gebruiker heeft dezelfde info.
Scheepens.jpg
Echter als ik op de echtgenote klik in mijn stamboom staat er geen vinkje bij 'overeenkomsten'.
Verdonschot.jpg
Terwijl die gebruiker net dezelfde info heeft staan over mijn groottante.
Zou het kunnen dat bij mij het tweede lijntje in haar profiel, haar alternatieve naam, de oorzaak is? Of ligt het eraan dat bij de andere gebruiker geen ouders staan vermeld?
In mijn stamboom: https://gw.geneanet.org/edwardn_w?lang=nl&n=verdonschot&oc=&p=joanna+ludovica
Andere gebruiker: https://gw.geneanet.org/kustersben?lang=nl&pz=gwennaelle+maria+agnes&nz=kusters&p=joanna+ludovica&n=verdonschot
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10960

Re: Automatische overeenkomsten

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

De automatische overeenkomsten worden volgens mij niet getoond als een andere gebruiker exact dezelfde data heeft ingevoerd. Wat heb je immers aan de data die je al hebt, en het voorkomt onnodig lange lijsten met vondsten waar vervolgens niets nieuws in staat.

Soms vindt men op een persoon geen automatische overeenkomsten, terwijl die er zeker zullen zijn. Meestal stap ik dan even naar een voorouder of afstammeling van die persoon. In veel gevallen 'licht' het symbooltje dan wel op, en kan er naar de gezochte persoon genavigeerd worden.

Wil je overigens de persoon wel terug vinden in andere stambomen, dan even voor 'Alle overeenkomsten' kiezen. Dan krijg je een lijst de persoon in andere stambomen, gebaseerd op de eigen data, dus preciezer en sneller dan de standaard zoekfunctie.
edwardn
edwardn
Viestit: 1583
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Automatische overeenkomsten

Viesti Kirjoittaja edwardn »

Bedankt Wim,

Zoals altijd helder en duidelijk.
Ik heb weer wat bijgeleerd.
Vooral die laatste tip lijkt me interessant.

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10960

Re: Automatische overeenkomsten

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

De functie 'Alle overeenkomsten' is inderdaad interessant, want snel en volledig zonder vermelding van verkeerde personen (is bij mij tenminste nog nimmer voorgekomen).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet : technische vragen”