Vastaa Viestiin

Byte av användarnamn

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Valvoja: janolofh

Rekisteröimätön käyttäjä (milindgren)
avatar

Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja milindgren »

Undrar om jag kan byta mitt användarnamn som jag gärna skulle vilja göra? / Maria
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Viestit: 333
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja jhjalmered »

Hej
Det är inte möjligt att byta användarnamn. Du kan dock skapa ett nytt och överföra alla information.
Teknikerna kollar även Dina problem med inbetalning.

Jan-Olof
Rekisteröimätön käyttäjä (milindgren)
avatar

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja milindgren »

Om jag skapar ett nytt konto kanske det även kan lösa sig med min 3 mån prenumerationsabonnemang. Får jag med exakt all info från mitt nuvarande träd med alla länkar, källor, bilder mm. Ska jag ladda ner en gedcom-fil från nuvarande träd först för uppladdning igen till det nya kontot? Fungerar det att skapa ett nytt konto med samma mailadress? Maria
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Viestit: 333
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja jhjalmered »

Hej
Din prenumeration på Premium har upphört.
Du kan skapa så många konton Du önskar på en mejladress.
Med GEDCOM-fil för Du över trädet. Du måste dock, tyvärr, överföra alla foton och dokument manuellt.

Jan-Olof
ialindgren
ialindgren
Viestit: 12
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja ialindgren »

Den automatiska betalningen för prenumerationen drogs inte det datum som det skulle ske, så jag avbröt prenumerationen efter dragn.dat för att flytta fram betalning till ett annat datum. Sen gick det inte att förnya prenumerationen och har testat flera gånger. Nu har jag skapat ett nytt konto där jag laddat upp trädet från kontot milindgren, men jag kan fortfarande inte göra en betalning för premium (3 mån). Vill ha betalning som tidigare och inte betala genom PayPal. Andra betalningar genom bankkortet fungerar som det ska. / Maria
Geneanet beställning.jpg
ialindgren
ialindgren
Viestit: 12
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja ialindgren »

Hej! Har åter varit i kontakt med banken per telefon som inte kan hitta ngt fel, och betalning skulle kunna ha gjorts. Har även nyligt kunnat använda bankkortet för liknande betalning. Banken tror att det ligger ngt tekniskt fel hos er och tyckte jag skulle avvakta med betalning ngn el ngr dagar och testa igen. / Maria
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Viestit: 333
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja jhjalmered »

Hej
I vissa fall har kreditkort en spärr mot köp från utlandet. Har Du undersökt detta?

Jan-Olof
ialindgren
ialindgren
Viestit: 12
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja ialindgren »

Jag var i telefonkontakt med banken som kollade upp möjliga problem, men det fanns inga (inga felinställningar för bankkortet). Kvinnan från banken var även med på telefon medan jag provade att göra betalningen från två olika webbläsare, men som inte fungerade. Fick även prova att stänga o öppna kortet för internetköp mm. Hon kunde se att Geneanet fanns med som betalningsmottagare, men eftersom hon inte kunde hitta ngt fel med mitt kort el inställningar för kortet så sa hon att ni måste ha ngt tekniskt fel med anslutningen till min bank. Hon kunde även se att jag gjort en liknande betalning nyligt som fungerat utan ngr problem. Testat att göra en betalning nyss till mitt nya konto hos er (ialindgren) som jag kommer att använda, men får samma felmeddelande: Ett fel har uppstått under betalningen. Försök igen eller kontakta Din bank / Maria
jyb
jyb
Administrator
Viestit: 8271
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja jyb »

I have asked the technicians to have a look at this problem and I'll come back to you as soon as I receive an answer.
Best wishes,

Jean-Yves BAXTER
GeneaNet

Please read our help pages and tips to improve your genealogy research and to grow your family tree:

- https://en.geneanet.org/help/
- https://en.geneanet.org/genealogyblog/category/geneanet_tips
jyb
jyb
Administrator
Viestit: 8271
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja jyb »

The automatic renewal is declined by the acquirer when the first payment has been made without 3D-Secure process. If you are in this case, please subscribe again for a 3-month Premium at https://sv.geneanet.org/premium/payment/.

If you tried to subscribe for the first time and if the payment has been declined by the acquirer, be sure that you have been asked for the 3D-Secure code and/or that you correctly enter the 3D-Secure code.

If needed, you can pay via PayPal at https://sv.geneanet.org/premium/gift/ by entering your own Geneanet username as if you would offer a Premium subscription to yourself.
Best wishes,

Jean-Yves BAXTER
GeneaNet

Please read our help pages and tips to improve your genealogy research and to grow your family tree:

- https://en.geneanet.org/help/
- https://en.geneanet.org/genealogyblog/category/geneanet_tips
ialindgren
ialindgren
Viestit: 12
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja ialindgren »

Jag har skapat ett nytt konto (ialindgren) som jag kommer att använda och vill betala för, men det fungerar inte att betala för premium med bankkortet för det nya kontot heller. När jag går igenom betalningsprocessen väljer jag det bankkort jag har samt godkänner köpet med bankid, men efter det kommer det upp: Ett fel har uppstått under betalningen. Försök igen eller kontakta din bank. Nu står det i mitt Geneanet konto för premium betalning, status: betalning väntar, betala abonnemanget. Jag har idag ändrat hos banken så att jag ska godkänna med kod vid internetköp som jag får på mobilen men det fungerade inte heller. Jag har avslutat mitt tidigare PayPal-konto och vill inte ha något nytt konto hos PayPal. Så jag kommer inte att öppna ett nytt PayPal konto bara för att kunna betala till Geneanet. Det är bara här som mitt bankkort inte fungerar.

Såg att det står att betalningar som inte gjorts annuleras efter 30 dagar. Ska jag vänta 30 dagar och prova igen?

/ Maria
Geneanet beställning.jpg
Geneanet premium.jpg
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Viestit: 333
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja jhjalmered »

Hej
Vår betalningsansvariga säger att transaktionen har nekats från köparen.

Om Du inte vill använda Dig av PayPal kan Du göra en banköverföring till:

IBAN: FR7630056000300030034235150
BIC: CCFRFRPP
Bank: HSBC FR PARIS CHAMPS ELYSEES

Jan-Olof
ialindgren
ialindgren
Viestit: 12
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja ialindgren »

Menar du att transaktionen har nekats av mig då? Om era betalningsansvariga menar det så stämmer det inte alls. Efter att ha sett att andra haft samma problem så tror jag liksom min bank att ni har ngt tekniskt fel eftersom det bara är hos er som betalning inte fungerar. Jag får göra en banköverföring på det andra viset då. / Maria
elisabetsod
elisabetsod
Viestit: 4
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja elisabetsod »

Användarnamnet är det nam som står i det övre gröna fältet (högst upp) precis till höger om Min Bild. Bilden är korrekt. Men mitt namn är felstavat. Som ni kan se på mitt konto här, så stavar jag mitt förnamn Elisabeth och så vill jag att det ska stavas. Alltså, jag är tacksam om ni korrigerar stavningen i användarnamnet till elisabethsod (fortfarande med små bokstäver). Tack för ett bra Släktprogram!
elisabetsod
elisabetsod
Viestit: 4
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Byte av användarnamn

Viesti Kirjoittaja elisabetsod »

Hej Jan-Olof!
Jag läste ett svar på ett tidigare inlägg till annan släktforskare här på Geneanet:

" Hej Det är inte möjligt att byta användarnamn. Du kan dock skapa ett nytt och överföra alla information. ... Jan-Olof"

Tacksam om du kan förklara hur det går till när man överför information till annan (nytt) konto här.
Mvh Elisabeth
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniska frågor”