Vastaa Viestiin

familienaam MERKET


lievenp
male
Viestit: 63
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

familienaam MERKET

Viesti Kirjoittaja lievenp »

Beste,

Mijn overgrootmoeder was Maria MERKET die op 13 februari 1882 te Antwerpen geboren werd als dochter van Franciscus MERKET,
arbeider, oud 30 jaren,uit Antwerpen  en van Florentina Van Opstal, oud 25 jaren, uit Noorderwijk.

Op de geboorte-akte van Maria MERKET staat ook vermeld: "Huwelijksakte der Ouders Jaar 1878 n°259".
Dit betekent dus dat Franciscus MERKET in 1878 te Antwerpen huwde met Florentina Van Opstal (zij was een dochter van Ludovicus en Regina Ryken).

Mijn voorouder Franciscus Merket moet dus rond 1852 geboren zijn, aangezien hij in 1882 30 jaar oud was, maar ik heb
geen verdere gegevens over hem. Hij is geboren in Antwerpen maar wanneer? Wie waren zijn ouders? 

Er heeft een Franciscus Merket (filius Pierre Joseph en Marie Dardenne)  bestaan die geboren werd op 13 maart 1805 te Antwerpen en er huwde op 2 november 1843 met Joanna Catherine De Ryck (°29 mei 1816 - +16 mei 1883).
Franciscus en Joanna kregen een dochter Maria Catharina op 16 maart 1854.

Vraag is dus: hoe past mijn voorouder Franciscus Merket  00 Florentina Van Opstal in dit plaatje ? Is hij een zoon van Franciscus Merket en Joanna Catharina De Ryck ? En was Maria Catharina dus zijn zus ?

Het zou fantastisch zijn moest iemand mij hiermee kunnen verder helpen.

Alvast bedankt!

Lieven
chmidelear
male
Viestit: 2772
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : familienaam MERKET

Viesti Kirjoittaja chmidelear »

Dag,

De huwelijksakte MERKET/VANOPSTAL : zie https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-267-11863-96511-50?cc=2138481&wc=M94F-GDF:1588274954

Franciscus MERKET is geboren in Antwerpen op 01/12/1852; zoon van Franciscus (reeds overleden in 1878) en van Joanna Catharina DERIJCK.

Mvg

Christian
marina140
female
Viestit: 1

Re: familienaam MERKET

Viesti Kirjoittaja marina140 »

Hallo

ik ben als vrijwilliger doodsoorzaken in Antwerpen aan 't digitaliseren. Om te controleren of met Merket dan wel Merkel was, ben ik gaan zoeken en kwam op je stamboom terecht. Ik weet niet of dit echt interessant voor je is, maar ik geef het even mee:
Joannes Franciscus MERKET, overleden in Antwerpen op 23 augustus 1814, aangifte gedaan op 24 augustus, ingeschreven onder nummer 2958. Geboren in 1905, overleden in Stuyvenberg toen hij 9 jaar, 7 maanden en 2 dagen oud was aan de gevolgen van coxalgie.

Vriendelijke groet, Marina De Backer
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: familienaam MERKET

Viesti Kirjoittaja greetjepittery »

Je vraag verplaatst naar ons forum genealogische opzoekingen, België,
waar misschien nog reacties kunnen binnenkomen.
mvg, Greta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “België”