Vastaa Viestiin

overlijdens in Zoutleeuw 1797, 1798, 1799, 1800


mleunckens
female
Viestit: 72
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Op verschillende stambomen zie ik overlijdensdata in Zoutleeuw in 1798, 1799.
Ik vind deze aktes nergens, ook niet op familysearch. Weet iemand waar die te vinden zijn?
Met dank
Myriam
wdemaesschalck
male
Viestit: 3618
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Goedemiddag.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn deze akten op de brandstapel beland. In 1798 waren de brigands (Boerenkrijg) zeer actief in Zoutleeuw.
Alle documenten die konden leiden tot identificatie van dorpelingen en hun families werden deskundig vernietigd. Het is ook de periode waarin de verplichte overstap gebeurde van parochiale registers naar de huidige burgerlijke stand. Ook dit verliep niet vlekkeloos. In 1813 voerde Napoleon de verplichte dienstplicht in; terug een reden om akten te doen verdwijnen.
https://historischblogje.wordpress.com/2018/12/12/boerenkrijg-in-het-kanton-zoutleeuw-november-1798/
Mvg
William
wimpeeters
male
Viestit: 284
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Voor die jaren is het altijd hetzelfde: de boeken van de BS gaan raadplegen op het gemeentehuis. De microfilms zijn gemaakt van de dubbels die in het Rijksarchief bewaard worden. Die dubbels beginnen zeer dikwijls pas in 1801 of 1802. Terwijl de boeken op het gemeentehuis vaak al beginnen in 1796 of 1797. Het is niet dat het er niet meer is omdat het niet online staat.

Ik ken de specifieke situatie in Zoutleeuw niet, maar je kan pas stellen dat die akten er wel of niet meer zijn van zodra je op het gemeentehuis bent gaan uitzoeken wat ze daar wel of niet meer hebben.
mleunckens
female
Viestit: 72
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
dank je wel voor uw reactie
Myriam
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “België”