Vastaa Viestiin

Geboorte - Doopakte Joannis Franciscus 3-01-1776 Stekene B

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
tesjor
tesjor
Viestit: 265
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Graag een volledige vertaling van deze akte. Ik kan al een beetje vertalen maar moet nog veel leren :p maar het komt :D :D :D .
Rechter bladzijde eerste regel.

https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0512_111194_109889_DUT/inventarisnr/I1111941098893830/level/file/scans-inventarispagina/8/scan-index/147/foto/512_1056_000_01096_000_0_0291


Met dank
Liitteet
Geboorte - Doopakte Joannis Franciscus 3-01-1776 Stekene B.jpg
wdemaesschalck
male
Viestit: 3534
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Op 3 januari (1776) doopte ik onder voorwaarden Joannes Franciscus, zoon van Franciscus Weyleman uit Wansele en Judoca Robijn uit Kemseke, gehuwden (echtgenoten), geboren gisteren rond 1 uur ’s morgens. Doopheffers Petrus Joannes Winckels en Maria Cecilia Roels.
Van Overloop, pastoor.
Mvg
William
tesjor
tesjor
Viestit: 265
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Bedankt
kvoet
male
Viestit: 3115
Goedenavond,

Volgens mij is het op 31 januari en om 10 of 11 uur 's morgens (het tweede cijfer van het uur is moeilijk correct te lezen, kan een 0 of een 1 zijn).

Mvg
Kris
wdemaesschalck
male
Viestit: 3534
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Kris,

Het is 31 en niet 3 januari
Screenshot_2021-04-20 Parochieregisters Provincie Oost-Vlaanderen Arrondissement Dendermonde (digitaal).png
En voor het uur zou ik 10 kiezen omdat de schrijver zijn eentjes uit twee delen bestaan zoals een J en niet I
Het zou ook een inktvlek kunnen zijn :o

Mvg
William
tesjor
tesjor
Viestit: 265
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Bedankt
tesjor
tesjor
Viestit: 265
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Het is wel raar. Er staat Wansele (Wanzele) maar als ik kijk daar naar de index is er niets terug te vinden :shock:
wdemaesschalck
male
Viestit: 3534
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Er is een Franciscus Welleman gedoopt in Wansele op 19 maart 1725.
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0512_111194_109889_DUT/inventarisnr/I1111941098894280/level/file/scan-index/13
Rechter blad, eerste doop.
Dus 51 jaar oud bij de geboorte van zijn zoon Joannes Franciscus. Niet onmogelijk ;)
Mvg
William
tesjor
tesjor
Viestit: 265
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
had het intussen ook al gevonden en geplaatst
tesjor
tesjor
Viestit: 265
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
ben intussen verder aan het zoeken naar de ouders maar niemand gehuwd of gestorven daar
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Paleografie, transcriptie en oude talen”