Vastaa Viestiin

Voogdijschap

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
jackbeijer
male
Viestit: 26
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Voogdijschap

Viesti Kirjoittaja jackbeijer »

Otto van Bueren (Bunzen/ Buijer) is op 9 dec 1718 getrouwd met Hendrikje van den Bon (Borre). Het is heel goed mogelijk dat Cornelis van Buyren (29-03-1640) zijn vader is. Het lijkt immers dat een aantal kinderen van Otto en Hendrikje vernoemd zijn. Toch is de geboorte van Otto nergens te vinden.
Wel vond ik een notariële akte onder de naam van Cornelis van Buyren gedateerd op 29-04-1714 waarin hij het voogdijschap op zich neemt van Otto Splintenaer. De akte is voor mij niet zo goed leesbaar(zie bijlage)
1F644047-7234-4BAB-AA34-A153F4DEEA36.jpeg
Is het aannemelijk dat Otto bij zijn trouwen de achternaam van zijn voogd heeft gebruikt???? Of was zoiets niet toegestaan?
wimpeeters
male
Viestit: 284
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Voogdijschap

Viesti Kirjoittaja wimpeeters »

Dit is een testament opgemaakt door Cornelis van Buyren. Hij stelt hierin zijn neef Otto Splittenaer aan als voogd over zijn nog minderjarige kinderen.
jackbeijer
male
Viestit: 26
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Voogdijschap

Viesti Kirjoittaja jackbeijer »

Dank je. Het is dus anders dan ik dacht. Fijn dat je geholpen hebt
Jack
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Paleografie, transcriptie en oude talen”