Vastaa Viestiin

Doopakte Arnolda Salins?

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
jdhaene
jdhaene
Viestit: 127
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja jdhaene »

Hallo,

Hierbij gevoegd de geboorteakte van Arnolda Salins (?), geboren te Waregem op 11/2/1632 (blz. 138/akte 9/scan 38). Is de eerste letter van de achternaam wel degelijk een S? En wat is de achternaam van de moeder? Is dit Winters?
Dank bij voorbaat,
Jaak Dhaene
Doopakte Arnolda Salins.PNG
wdemaesschalck
male
Viestit: 3711
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja wdemaesschalck »

Goede middag.
Kan u ook de link naar de akte meesturen. Dat maakt het lezen en vergelijken met andere aktes en handschriften gemakkelijker.
Mvg
William
wdemaesschalck
male
Viestit: 3711
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja wdemaesschalck »

Hierbij de link
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0516_111190_109885_DUT/inventarisnr/I1111901098853325/level/file/scan-index/38

Ik meen te lezen :
Arnolda Salins dochter van Arnoldus Salins (waarschijnlijk is het later Saelens geworden) en Arnolda Winters. Geboren op 11 februari om 1 uur s'nachts en de twee volgende woorden blijven voor mij een groot ? Sine of sius ?? XX
Testibus: Arnoldus Vandecruwere en Cristina Amé (met de nodige reserves).

Mvg
William
arantalis
male
Viestit: 51

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja arantalis »

goede middag,

De naam van de moeder is Arnolda Schieters; doopgetuigen waren Arnoldus Vander Cruijcen en Christina Ami;
dochter Arnolda is geboren om (hora 1 nocte) 1 uur snachts (sive mane) ofwel vroeg in de morgen.
In andere doopakten is de naam o.a. Salins, Salijns, Saelijns en de naam van de moeder Schieters . bij één van de kinderen is een getuige Philippus de Schietere.

veel succes met je opzoekingen;

G.g.
jdhaene
jdhaene
Viestit: 127
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja jdhaene »

Hartelijk dank. De volgende keer probeer ik de link mee te sturen. Hopelijk lukt het me want je hebt hier met een computeranalfabeet te doen :-? .
wdemaesschalck
male
Viestit: 3711
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja wdemaesschalck »

Volgens de Database Akten West-Vlaanderen (door de vrijwilligers van de Rijksarchieven te Brugge en Kortrijk) zou Salins Arnolda de dochter zijn van Arnoldus en Winters Arnolda.

Screenshot_2021-05-07 West-Vlaamse Parochieregisters - Dopen - Lijst Database Akten West-Vlaanderen.png


Wie laat het licht schijnen in de mist ?

Mvg

William
wdemaesschalck
male
Viestit: 3711
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja wdemaesschalck »

Voor jdhaene.

Om een link mee te sturen:

Kopieer de link van het Rijksarchief. Voorbeeld.
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0514_112306_110917_DUT/inventarisnr/IRS0004680101662/level/file/scan-index/10/foto/514_9999_999_785149_000_0_0010
en dan deels wissen tot index/ en hier de pagina invullen.
Screenshot_2021-02-08 Burgerlijke stand Brussel (digitaal).png

Mvg
William
jdhaene
jdhaene
Viestit: 127
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja jdhaene »

Vriendelijk bedankt, ik zet het op mijn bureaublad zodat ik het nooit meer kan vergeten :roll: .
Groeten,
Jaak

P.S. Ik heb al gemerkt dat op vrijwilligersrab af en toe fouten zitten, ik denk nu ook dat de naam Schieters is, de eerste letter is toch precies dezelfde als bij Salins, alleen erkende ik daar geen S in.
wdemaesschalck
male
Viestit: 3711
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja wdemaesschalck »

Goede middag.
Ik denk dat de twijfels weggemaaid worden met onderstaande inschrijvingen in de doopboeken van Waregem.
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal).png
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal)(1).png
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal)(2).png
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal)(3).png
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal)(4).png
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal)(5).png
Screenshot_2021-05-09 Parochieregisters Provincie West-Vlaanderen Arrondissement Kortrijk (digitaal)(6).png
Mvg
William
jdhaene
jdhaene
Viestit: 127
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Doopakte Arnolda Salins?

Viesti Kirjoittaja jdhaene »

Inderdaad, nu is alles duidelijk. Stom dat ik het zelf niet heb gevonden :oops: .
Toch nogmaals bedankt hoor.
Vriendelijke groet,
Jaak
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Paleografie, transcriptie en oude talen”