Vastaa Viestiin

mijn pc is in herstelling


wekke
wekke
Viestit: 116
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : mijn pc is in herstelling

Viesti Kirjoittaja wekke »

Beste,

Uw herstelling van de PC heeft niets met het programma Aldfaer te maken. Zolang je maar een kopie hebt van de stamboom bestanden.
Deze heb je toch gemaakt alvorens de PC binnen te doen hoop ik?
Je kan op een nieuwe of occasie pc gewoon het programma terug installeren, daarna de stamboom bestanden op zijn plaats zetten en gewoon verder werken zoals voorheen. Het is wel zo dat u in Aldfaer uw instellingen terug moet instellen. Dit naar eigen wensen.

Wat een database betreft, raar dat Acces niet werkt in Vista, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Acces is een programma dat bij office zit en gemaakt is door Microsoft, het zou me dus zeer verbazen dat een Microsoft programma niet werkt op een Windows pc. Tenzij het natuurlijk een zeer oude versie is, over welke versie spreken we hier?

Ik draai Aldfaer op een XP pc, zonder ondersteuning. Eveneens acces 2010 draait hier.

Hopelijk heb ik een beetje geholpen.

MVG
Werner
wekke
wekke
Viestit: 116
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : mijn pc is in herstelling

Viesti Kirjoittaja wekke »

Office 2007 en acces 2010 werken inderdaad niet samen.
Een gedcom bestand is niet genoeg.
Je had beter een kopie gemaakt van het originele bestand.
Maar gedane zaken...
Hopelijk komt het goed met de computer, indien hij bij een vakman is zal hij er zeker raad mee weten.
In ieder geval veel succes.

En aldfaer kan je zowat op elke computer installeren, geen probleem hoor.
pbollen
pbollen
Viestit: 241
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : mijn pc is in herstelling

Viesti Kirjoittaja pbollen »

wekke kirjoitti: 03 Heinäkuu 2014, 20:39 Een gedcom bestand is niet genoeg.
Een gedcom bestand is meer dan voldoende, toch zeker als het een Aldfaer gedcom is.
Ik ben in Aldfaer zelfs ooit begonnnen met een gedcom uit Geneanet.
Natuurlijk zit niet alles in de gedcom (geen foto's o.a.) maar alle gegevens van de stamboom zelf wel.

Mvg,

Pierre
wekke
wekke
Viestit: 116
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : mijn pc is in herstelling

Viesti Kirjoittaja wekke »

pbollen kirjoitti: 04 Heinäkuu 2014, 14:42
wekke kirjoitti: 03 Heinäkuu 2014, 20:39 Een gedcom bestand is niet genoeg.
Een gedcom bestand is meer dan voldoende, toch zeker als het een Aldfaer gedcom is.
Ik ben in Aldfaer zelfs ooit begonnnen met een gedcom uit Geneanet.
Natuurlijk zit niet alles in de gedcom (geen foto's o.a.) maar alle gegevens van de stamboom zelf wel.

Mvg,

Pierre
Dat klopt volledig Pierre, als je alle gegevens in je Gedcom laat opslaan.
Ik laat bijvoorbeeld sommige commentaren verborgen voor eigen opzoekwerk, of adressen van personen.
Deze gegevens worden dan niet mee geëxporteerd en zullen dus ook niet meer zichtbaar komen.

Geen paniek, je bent niet alles kwijt, met een Gedcom ben je al mooi op weg en heb je nog steeds 99% van je werk.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aldfaer”