Vastaa Viestiin

Aldfaer 6.0


hankortekaas
male
Viestit: 30

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja hankortekaas »

Het is uw persoonlijke recht om wel/niet gebruik te maken van een gratis programma. Als u bezwaren heeft..............gebruik het dan niet.

Ik hoop dat u een gelukkige 4.2 gebruiker blijft.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Dat zal ik zeker blijven doen, want er is absoluut niets mis met het programma zelf.
hankortekaas
male
Viestit: 30

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja hankortekaas »

U kunt simpelweg  kiezen tussen wel/niet gebruiken van Aldfaer 6.0
hankortekaas
male
Viestit: 30

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja hankortekaas »

wimdeckers kirjoitti: 18 Helmikuu 2015, 18:48 Dat zal ik zeker blijven doen, want er is absoluut niets mis met het programma zelf.
Los van de Online diensten zijn er natuurlijk in 6.0 een aantal belangrijke verbeteringen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

hankortekaas kirjoitti: 18 Helmikuu 2015, 18:51
wimdeckers kirjoitti: 18 Helmikuu 2015, 18:48 Dat zal ik zeker blijven doen, want er is absoluut niets mis met het programma zelf.
Los van de Online diensten zijn er natuurlijk in 6.0 een aantal belangrijke verbeteringen.
Dat heb ik gelezen inderdaad... maar ik wacht wel tot de installatie is aangepast.
ruudruit
ruudruit
Viestit: 30
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja ruudruit »

Het blijkt datt de moderator de werking van de smart matching niet begrijpt. Om te beginnen worden er geen bestanden vanuit Aldfaer naar My Heritage gestuurd. Degenen die dergelijke verklaringen maken uiten klinkklare onzin. Dus laten we even vast stellen wat er in werkelijkheid gebeurt.
Van de personen die op een gegeven moment in het hoofdscherm van Aldfaer zijn afgebeeld wordt gecodeerde info naar My Heritage gestuurd. Deze gecodeerde info wordt met hun data base vergeleken en als er overeenkomsten worden vastgesteld wordt de Aldfaer gebruiker daarvan geÏnformeerd. Deze matches zijn voor mij tips, die aanleidng geven om al dan niet via My Heritage of elders verder te zoeken. Dit betekent dat de Aldfaer gebruiker automatisch, gratis en voor niets tips ontvangt, dat aanvullende informatie elders (en niet uitsluitend bij MyHeritage) aanwezig is.

Wat is het verschil met b.v. Geneanet?
Bij Geneanet moet ik zelf een actie ondernemen om een grove aanduiding te verkrijgen dat mogelijk aanvullende info aanwezig is en vervolgens die verder uitspitten.  En dat in principe voor iedere naam. Wil ik bij Geneanet gedetailleerd zoeken dan dien ik een premium abo te nemen.  En nog steeds moet ik dat zelf doen.
De My Heritage smart matching doet dat automatisch en volledig gratis. Alleen als ik via My Heritage de gedetaillerde info wens te gebruiken dien ik een  abo re nemen. Toegegeven het premium abo Geneanet is wat goedlkoper, maar je moet het wel zelf blijven doen.

Ruud de Ruiter, een jarenlange Geneanet gebruiker, oud corrector voor de NL versie Geneanet en bèta tester Aldfaer
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Men moet het inderdaad altijd zelf blijven doen... en dat is juist waarom ik de huidige handelwijze van Aldfaer niet kan waarderen  ;) .

Ik bepaal zelf of ik al dan niet iets wil en niet iemand die een programma in de markt zet en zonder toestemming mijn bestand inleest, want het lijkt me sterk dat MyHeritage kan smartmatchen zonder mijn bestand in te zien (of zijn we ineens allemaal helderziend geworden ?), en vervolgens vergelijkt met de bestanden van haar leden.

Wel vreemd dat ik - tot 5 weken geleden dit las in aan mij gestuurde email :
"Heb wel de 6 versie geupdate,
Kan je uitproberen,
Link staat echter aan dat er meteen gezocht wordt naar smart matches, rest lijkt me oke.
Je kan je internet even uitzetten als je Aldfaer geinstaleerd hebt.
ga dan naar
extra -> instellingen -> online diensten.
zet het vinkje onactief (uit) en privacyfilter aan.

Dit had net andersom mogen zijn was wel zo netjes geweest.
Volgens schrijven van Aldfaer gaat het om tijdelijke bestanden die weer verdwijnen van de server."

Met name die laatste zin doet vermoeden dat Uw uitleg ergens scheef gaat en er wel degelijk bestanden worden binnengehaald. De schrijver van dit stukje beweert dat echt niet zonder dat te hebben nagevraagd bij Aldfaer.

Mag ik U er tussendoor ook nog even op wijzen dat wij hier over Aldfaer 6.0 praten en niet over een vergelijking tussen MyHeritage en Geneanet. Afdwalen van het onderwerp wordt vaak gebruikt in de politiek om de aandacht van het werkelijke onderwerp af te trekken : en dat is nog steeds het zonder toestemming vergelijken van bestanden op iemands computer met bestanden op een internetsite.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Graag doe Ik U overigens ook nog een paar correcties in Uw bestand op Geneanet toekomen :

Cornelius Deckers d 11/4/1748 Loenhout o 3/9/1818 Etten Leur h 6/7/1778 Loenhout
x Catharina Smeijers d 3/10/1751 Etten Leur o 1/7/1819 Etten Leur

Petrus Deckers                                 d  21/1/1779 Etten Leur o 14/7/1855 Etten Leur h  12/12/1813 Etten Leur
x  Anna/Johanna Jongenele(n) d 9/11/1785 Hoeven         o 18/10/1832 Etten Leur


Ouders Catharina Smeijers :
Petrus Hendrick Smeijers         g                                 o                             h 6/5/1748 Etten Leur
x Catharina van den Bemt d 26/8/1725 Etten Leur o

Ouders Anna/Johanna Jongenelen :
Marijnus Jongenelen                 d 19/4/1743 Zegge         o 25/1/1802 Etten Leur h 5/5/1782 Hoeven
        x Cornelia Moerkens         d 26/11/1745 Hoeven         o 19/5/1786 Etten Leur

Want het blijft immers zelf doen en niet domweg her en der takjes kopiëren  ;) .
jwaterreus
jwaterreus
Viestit: 7
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja jwaterreus »

Als gebruiker Geneanet, van Aldfaer 6.0 en als gebruiker van een tool om het internet verkeer te analyseren kan ik melden dat wat Ruud aangeeft correct is.
Van de gegevens die op het hoofdscherm staan worden (als ze niet onder het online privacy filter vallen) wat gegevens naar MH gestuurd.
Dit zijn net voldoende gegevens om te bepalen of er mogelijk een match is en niet meer dan dat.

Er worden dus geen bestanden gestuurd
(alleen gegevens die nodig zijn om te kijken of er mogelijk matches zijn). Deze gegevens worden bij MH bewaard totdat de gegevens zijn gematched met hun gegevens en het match resultaat is teruggestuurd. Eerder in deze discussie is dit al eens uitgelegd. De gegevens die opgestuurd worden, worden verder niet gedeeld of voor andere doeleinden gebruikt.

Na de conversie worden dus hooguit gegevens van de personen die op dat moment op het hoofdscherm zichtbaar zijn naar MH gestuurd (en dat alleen als ze niet onder het online privacy filter vallen). Zet u dan online matching na de conversie gelijk uit, dan zijn dat de enige gegevens die ooit naar MH gestuurd worden.
U kunt dus voor de conversie kiezen welke gegevens dit zijn door in de oude versie van Aldfear te kiezen welke personen dit zijn.
Als u kiest voor een familie die helemaal binnen het privacyfilter valt worden er dan zelfs helemaal geen gegevens naar MH gestuurd.

Dit is een keuze die ieder voor zich moet maken. Het wel matchen met MH kan u op het spoor zetten van nieuwe gegevens.
Voor record matches (historische bronnen) van MH moet apart betaald worden, maar vaak geven de match resultaten voldoende aanknopingspunten om de informatie ook buiten MH terug te kunnen vinden (en dan vaak gratis).
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Heeft U zelf niet in de gaten dat U mijn stelling onderstreept ?

"Er worden dus geen bestanden gestuurd (alleen gegevens die nodig zijn om te kijken of er mogelijk matches zijn). Deze gegevens worden bij MH bewaard totdat de gegevens zijn gematched met hun gegevens en het match resultaat is teruggestuurd."

Eerst zegt U dat er geen bestanden worden verstuurd, vervolgens zegt U dat er gegevens worden verstuurd, dan zegt U ook nog dat MH die gegevens bewaard totdat het resultaat wordt teruggestuurd.

Nu zijn bij mij vele gegevens gewoon weer een bestand. De vorige sprekers beweerden dat er geen bestanden werden overgenomen. Een ieder weet dat men geen gegevens kan matchen zonder die te zien. En U zegt nu vervolgens ook dat MH wel degelijk bestanden bewaard, weliswaar zogenaamd tot er resultaat is verstuurd, maar kunt U dat garanderen, want U spreekt wel een heel vreemde taal in mijn ogen of U weet niet precies wat er gaande is of kan zijn.

U kunt dan gaan zeggen dat ik via privacy-instellingen zelf kan bepalen wie er wel en niet worden bekeken, maar doen moet ik dus iedereen in privé zetten en door Aldfaer tijdens, maar uiteraard nog liefst voor, de installatie van het ongevraagde overnemen van gegevens op de hoogte worden gebracht. Het blijft echter nog steeds veel beter om tijdens de installatie de gebruiker zelf te laten kiezen of hij/zij dan wel of niet een smartmatch wil laten uitvoeren.

Mijn bewering dat er ongevraagd gegevens worden overgenomen door MH bij de installatie van Aldfaer 6.0 staat dus nog steeds als een huis. En daar hebben we het dus steeds over, behalve als er af en toe iemand een rookgordijn op probeert te werpen.

U wordt echter bedankt met Uw bijdrage waarin nu eens duidelijk tussen en in de regels gezegd wordt dat er inderdaad sprake is van ongevraagde inzage van bestanden cq. gegevens en het al dan niet tijdelijk door MH bewaren daarvan  ;) .
ruudruit
ruudruit
Viestit: 30
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja ruudruit »

Geachte moderator,

Wat is een bestand? Bij Aldfaer is dat het *.aldf bestand wat de volledige inhoud van de stamboom bevat. En dat is wel iets anders als wat u stelt. Er worden GEEN bestanden verzonden. Jammer, maar u geeft blijk van of onvoldoende computer kennis of in ieder geval verkeerd gebruik van terminologie. Ik mag van een moderator verwachten dat deze uiterst precies is in zijn verklaringen.
ruudruit
ruudruit
Viestit: 30
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja ruudruit »

Bedankt voor die info, maar het was wel zo netjes geweest om dit buiten het forum om te doen want dis is niet ter zake doende.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Een bestand is een samenraapsel van gegevens in welke vorm dan ook. Indien er dus meerdere gegevens door MH worden geïmporteerd, dan is er feitelijk sprake van een bestand. Zo simpel is dat.

Overigens ook wel zielig om mij steeds als moderator aan te spreken terwijl ik steeds onder persoonlijk titel mijn mening geef en dat meerdere malen heb aangegeven. Maar ja, dat zijn van die ergerlijke methodes om andere lezers stof in de ogen te strooien en af te leiden waarover het nu daadwerkelijk gaat.

Feit blijft dus gewoon dat Aldfaer ongevraagd gegevens overdraagt aan MH tijdens de installatie. Of gaat U dat nu alsnog ontkennen ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

ruudruit kirjoitti: 19 Helmikuu 2015, 15:35 Bedankt voor die info, maar het was wel zo netjes geweest om dit buiten het forum om te doen want dis is niet ter zake doende.
Net zoals dit niet relevant is : "een jarenlange Geneanet gebruiker, oud corrector voor de NL versie Geneanet en bèta tester Aldfaer"
wivine
wivine
Viestit: 6
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wivine »

wimdeckers kirjoitti: 19 Helmikuu 2015, 15:43
Feit blijft dus gewoon dat Aldfaer ongevraagd gegevens overdraagt aan MH tijdens de installatie. Of gaat U dat nu alsnog ontkennen ?
Hallo,

Is dat nu werkelijk zo moeilijk voor "ruud" om op een duidelijke vraag duidelijk en kort te antwoorden ?
Verder mag hij heel tevreden zijn dat Wim hem verbeteringen overmaakt...
Dit komt allemaal ten goede aan het "matchen" via Aldfaer/MH
En bewijst dat dit "matchen" ook niets betekent wanneer de gegevens niet opgezocht werden in de archieven.
Dus...wel ter zake.

Sorry, maar ik keek ook eens de Aldfaer-forums in en daar blijft het ook "rond de pot" draaien...
Komaan, een beetje intellectuele eerlijkheid gevraagd a.u.b.

Groetjes

Wivine
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aldfaer”