Vastaa Viestiin

Aldfaer 6.0


jozefien1961
female
Viestit: 60
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja jozefien1961 »

Helemaal eens met Wivine.

Waarom is het zo moeilijk om gewoon te zeggen dat er inderdaad een feitelijk ongeoorloofde ongewenste inbreuk wordt gedaan op computerbestanden van nietsvermoedende Aldfaergebruikers ?
De feiten liggen er toch gewoon en zijn ook al reeds bevestigd in een aantal reacties.

En dan die onnodige aanvallen over dat moderator zijn en die functies die dan die reactie-gevenden gaan opnoemen om maar wat belangrijk te lijken. Gewoon belachelijk en eigenlijk best wel lachwekkend.

Ik blijf het volgen.

Groetjes,
Jozefien
hankortekaas
male
Viestit: 30

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja hankortekaas »

Feit is dat bij de update van Aldfaer naar 6.0 de gebruiker een bericht van Aldfaer heeft moeten bevestigen; werd dit niet gedaan dan vond geen update plaats. Wordt Aldfaer 6.0 direct, zonder update geïnstalleerd, dan hoeft men niet akkoord te gaan.

Feit is dat iedere gebruiker kennis heeft kunnen nemen van deze nieuwe online dienst en wat er na de installatie ging gebeuren met enkele gegevens van de hoofdpersoon, ouders en gezin.

Dat mensen rondzingen dat zaken zomaar gebeuren, gehoord van die en die,  is niet fijntjes en jammer dat men niet probeert objectief zèlf te achterhalen hoe het precies zit. Dat niet iedereen dezelfde taal spreekt is evident.

Voor mij einde discussie totdat er bij 6.? ook de Geneanet dienst gekoppeld wordt. Dan zullen er ook wel protesten komen,
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

hankortekaas kirjoitti: 19 Helmikuu 2015, 16:37 Feit is dat bij de update van Aldfaer naar 6.0 de gebruiker een bericht van Aldfaer heeft moeten bevestigen; werd dit niet gedaan dan vond geen update plaats. Wordt Aldfaer 6.0 direct, zonder update geïnstalleerd, dan hoeft men niet akkoord te gaan.

Feit is dat iedere gebruiker kennis heeft kunnen nemen van deze nieuwe online dienst en wat er na de installatie ging gebeuren met enkele gegevens van de hoofdpersoon, ouders en gezin.
Dan bij deze dat bericht :

Informatie over deze nieuwe versie.

Er zijn talloze verbeteringen in Aldfaer 6 doorgevoerd. Alle wijzigingen staan in de onderstaande lijst vermeld.

Eén verbetering willen we er graag uitlichten: Aldfaer gebruikt nu de Smart Matching™ en Record Matching van MyHeritage om overeenkomsten (matches) te vinden tussen de informatie die MyHeritage bewaart en de gegevens in uw Aldfaer-stamboom. De informatie van MyHeritage bestaat zowel uit stamboomgegevens als historische gegevens.

Wat is Smart Matching™?
Smart Matching™ vergelijkt de gegevens in uw stamboom met de gegevens van de stambomen op MyHeritage. Als er matches zijn gevonden, worden deze zichtbaar in Aldfaer. U kunt de matches op elk gewenst moment bekijken, bevestigen of afwijzen. Smart Matching™ helpt u om nieuwe of aanvullende informatie te vinden die van belang kan zijn bij uw stamboomonderzoek. Smart Matching™ helpt u misschien zelfs om contact te krijgen met verre familieleden die dezelfde personen onderzoeken als u.

Wat is Record Matching?
Record Matching vergelijkt de gegevens in uw stamboom met de historische gegevens op MyHeritage. De verzameling historische gegevens bestaat uit een groeiende collectie van miljarden records. Met Record Matching kunt u tijd besparen bij uw onderzoek en het stelt u in staat om boeiende ontdekkingen te doen via geboortedocumenten, volkstellingsregisters, krantenartikelen en veel meer.

Hoe werkt het?
Als de opties voor Smart Matching™ en Record Matching in Aldfaer zijn ingeschakeld, wordt er periodiek informatie uit uw stamboom naar MyHeritage gestuurd. Dit gebeurt automatisch op de achtergrond. U kunt ondertussen ongestoord doorwerken De informatie die Aldfaer naar MyHeritage stuurt bevat namen, datums en plaatsen van de persoon in het hoofdvenster en die van zijn of haar naaste verwanten. MyHeritage gebruikt deze gegevens om buitengewoon nauwkeurige Smart Matches™ en Record Matches te bepalen voor de personen.

Bepaalde matches worden gratis aangeboden en voor andere matches kunt u een MyHeritage data-abonnement afsluiten. Ook matches bevestigen of afwijzen vereist een MyHeritage data-abonnement.

De privacy van uw gegevens blijft gewaarborgd!
Uiteraard wilt u uw gegevens niet ongevraagd met anderen delen. Dat gebeurt ook niet. De informatie die door Aldfaer is verstuurd wordt niet door MyHeritage bewaard. Zodra de overeenkomsten (matches) zijn bepaald wordt de informatie uit Aldfaer automatisch door MyHeritage verwijderd. Aldfaer-gebruikers ontvangen Smart Matches™ uit de stambomen van MyHeritage-gebruikers, maar het omgekeerde is dus niet het geval: MyHeritage-gebruikers kunnen geen gegevens uit stambomen van Aldfaer-gebruikers ontvangen.
Het online privacyfilter is ingeschakeld. Gegevens van levende personen worden niet naar MyHeritage gestuurd. U kunt het online privacyfilter uitschakelen bij de instellingen van MyHeritage.
De informatie die aan MyHeritage is doorgegeven zal dus nooit voor enig ander doel dan matching worden gebruikt. De informatie wordt nooit aan anderen getoond, verkocht, doorgegeven of gebruikt op welke andere wijze ook.

In de Help van Aldfaer (F1 of menu Help -> Inhoud) kunt u meer lezen over Smart Matching™ en Record Matching en over de diverse instellingen die daarbij mogelijk zijn.


Ja , er wordt geïnformeerd over Smartmatching, maar nergens staat vermeld dat dit reeds ongevraagd tijdens de installatie gebeurt.
Dan weliswaar deze zin : Als de opties voor Smart Matching™ en Record Matching in Aldfaer zijn ingeschakeld, wordt er periodiek informatie uit uw stamboom naar MyHeritage gestuurd.
Maar die komt als mosterd na de maaltijd, want die opties voor smartmatching zijn al bij de installatie ingesteld en kun je pas daarna uit zetten.

Er wordt dus wel degelijk ongevraagd iets gedaan wat niet altijd even wenselijk is en wat men niet kan uit zetten voor of tijdens de installatie. Men kan er slechts voor kiezen om de installatie dan maar niet te doen.
hankortekaas
male
Viestit: 30

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja hankortekaas »

[quote]
Ik ga u nu werkelijk bestempelen als een leek die coûte que coûte het laatste woord wil hebben.

Alleen uw conclusie is juist waar al in voorgaande discussie op werd gewezen.
Men is vrij om het gratis programma Aldfaer 6.0 te gebruiken of niet.

Toch het advies mijnerzijds om een tweede account aan te vragen, waardoor u kunt inloggen om als gebruiker een discussie aan te gaan. Bij ieder mij bekend forum van enige importantie is een Moderator iemand die de belangen van 'zijn' club (dus Geneanet) vertegenwoordigt en reageert gebaseerd op feiten.  M.a.w. uw commentaar als moderator wordt door mij en wellicht anderen, gezien als commentaar vanuit Geneanet.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Dan nog maar eens bij deze voor alle duidelijkheid en voor diegenen die mij steeds weer in een hokje trachten te drukken : alle commentaren betreffende dit onderwerp werden en worden gedaan op persoonlijke titel. Ook als ik geen moderator van Genenet zou zijn geweest, zouden deze commentaren op de zelfde wijze en met de zelfde inhoud zijn geplaatst. Ik reageer hier slechts als jarenlang gebruiker van Aldfaer.

Mijn conclusie is dus waar, zoals U zelf aangeeft. Er worden ongevraagd gegevens uitgewisseld.

Vooralsnog blijf ik overigens gewoon gebruiker van Aldfaer en wellicht, indien men de installatie van Aldfaer 6.0 aanpast, in de toekomst zelfs van versie 6.0.
wivine
wivine
Viestit: 6
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wivine »

hankortekaas kirjoitti: 19 Helmikuu 2015, 16:37 Dat mensen rondzingen dat zaken zomaar gebeuren, gehoord van die en die,  is niet fijntjes en jammer dat men niet probeert objectief zèlf te achterhalen hoe het precies zit. Dat niet iedereen dezelfde taal spreekt is evident.

Voor mij einde discussie totdat er bij 6.? ook de Geneanet dienst gekoppeld wordt. Dan zullen er ook wel protesten komen,
Hallo Han,

Dus, mijn conclusie uit deze zeer interessante discussie is dat men voor en tijdens de installatie van de 6.0 niet kan opteren voor "geen smart matching door MH"...

Mag ik je toch nog vragen wat je feitelijk bedoelt met dat laatste zinnetje, hier bovenaan.
Bedoel je dat jij weet hebt van een komende koppeling van Geneanet aan MH/Aldfaer ?
Of is dat gewoon een ongepast geintje om onduidelijkheid en/of meer onrust te creëren ?

Verder denk ik dat een moderator die duidelijk zegt in eigen naam te spreken ook een eigen mening mag hebben.
Zeker wanneer hij zelf ook Aldfaer gebruikt.
Democratie is geen leeg begrip bij Geneanet, waar iedereen zijn mening kan en mag geven.

Nog een goede avond.

Wivine
jwaterreus
jwaterreus
Viestit: 7
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja jwaterreus »

Wim,

Naast al jouw berichten staat dat je moderator bent. Als iemand niet de moeite neemt om al jouw berichten in een onderwerp door te lezen, dan kan dat de indruk geven dat je commentaar levert als moderator. Dat is m.i. iets wat je beter zou kunnen vermijden en wat ook Geneanet niet zou moeten willen.

Geneanet kent ook de mogelijkheid van een gratis lidmaatschap. Je bent uiteraard vrij in het verkondigen van je eigen mening, maar het lijkt me verstandig (en eerlijker) dat je persoonlijk commentaar levert via een account waar geen moderator naast staat.

Met vriendelijke groet,

Job
jozefien1961
female
Viestit: 60
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja jozefien1961 »

Aan Job (of misschien toch iemand anders ?),

Wat een vreselijk idee. Doet U zich ook voor als iemand anders dan ? Dat zou toch helemaal wat zijn als je niet eens meer je eigen mening mag geven omdat je nu toevallig een bepaalde functie hebt. Wat een klinkklare onzin.
Bovendien heeft dhr. Deckers netjes vanaf het allereerste bericht al aangegeven dat het zijn persoonlijke mening betreft dus zie ik niets oneerbaars. Behalve dan dat U hem nu in een kwaad daglicht probeert te zetten ter meerdere eer en glorie van U zelf. Ziekelijk die manieren en (on)eerlijkheid van U. Heet U eigenlijk wel Job of moeten we U met een andere naam benaderen ?

Met (minder) vriendelijke groet (dan U gewoonlijk zou krijgen),
Jozefien
jozefien1961
female
Viestit: 60
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja jozefien1961 »

Ik was even nieuwsgierig en dit overtrof toch wel mijn raarste dromen : xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Een reclamemaker voor Geni die hier de boel op stelten probeert te zetten door een beetje een vrijwillige moderator op stang te jagen. Weten ze bij Geni ook dat U dit flikt ? Heeft U wellicht aandelen daar ?

Met (steeds minder wordende) vriendelijke groet,
Jozefien

[link verwijderd vanwege commerciële activiteiten]

Ah Ok, groetjes Jozefien
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja greetjepittery »

Het mag hier nu wel eens STOPPEN, dit is niet meer mooi! Alles wat moest gezegd zijn is hiervoor reeds gezegd. 
We hebben met z'n allen vertrouwen in W.D. die met deskundigheid en enthousiasme vlotjes problemen ontknoopt op het GNN-forum.  Elk op zijn eigen plaats!
Deze andere heren zijn, ondanks hun deskundigheid, met hun hanengevecht de GOEDE NAAM & FAAM van ALDFAER aan het afbreken... te lelijk voor woorden!
Dat kan toch de bedoeling niet zijn?  Gewoon toegeven dat er met deze nieuwste versie een stap te ver is gegaan en dat dit moet rechtgezet worden zodat mensen hun VERTROUWEN behouden in Aldfaer.  GP (die zich onthoudt van enig verder commentaar)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

@Jozefien en Jeanet,

Dames, alhoewel ik persoonlijk de handelswijze van de heren niet echt kan goedkeuren, gaat het virtueel aan een schandpaal nagelen mij persoonlijk ook wat ver.

Heren, ik ben altijd blij als ik wordt onderschat, waarvoor in deze mijn dank aan U.

Alhoewel er wellicht van mij in de functie als moderator een lichtelijk corrigerende aktie wordt verwacht, kan en zal ik dat niet doen om reden dat ik vanaf het begin tot het einde deze discussie op persoonlijke titel heb gevoerd. Een corrigerende aktie van mijn hand zou uiterst dubieus en daarmee dus onwenselijk zijn.

Laten we nu weer onze energie richten op belangrijkere zaken zoals daar bijvoorbeeld is onze gezamenlijke hobby : genealogie.
wimdebruycker
wimdebruycker
Viestit: 16
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdebruycker »

De vraag van de topic starter (TS) heeft intussen al lang een antwoord gekregen. Al de rest hoort wat mij betreft niet thuis in dit draadje.
Kan iemand dit topic sluiten?
Raar overigens dat ik dit als TS niet zelf kan...
hmvanderbeek
hmvanderbeek
Viestit: 2
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja hmvanderbeek »

En vaak krijg je je eigen gegevens voorgeschoteld in een betaalde zoekversie en of smart search.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830

Re : Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Dat men als TS-er een topic zelf niet kan sluiten is vrij normaal en ook op andere fora van toepassing.
De reden hierachter is ook simpel : er kan immers altijd wel weer later iemand een ander of beter idee hebben over een bepaald onderwerp.

Het sluiten van een onderwerp voorkomt overigens niet dat het onderwerp via zoekmachines wordt teruggevonden. Dus een onderwerp sluiten om die reden heeft geen zin.
ruudruit
ruudruit
Viestit: 30
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Aldfaer 6.0

Viesti Kirjoittaja ruudruit »

Pas vandaag dit forum ontdekt
1. Aldfaer stuurt geen sta mboombestand naar My Heritage" noch naar enig andere on-line dienst.
2. In een volgende versie (na versie 6.2) staat de My Heritage (MH) link standaard uit.
3. Gebruikt men de functie dan ontvangt men van MH een beperkte indicatie van aanwezige overeenstemmingen tussen MH en uw Aldfaer bestand zonder dat uw gegevens naar MH verstuurd worden.
4. Beperkt om u aan te zetten tot aankoop bij MH en eerst dan détails te verstrekken. Mijn ervaring: mijn gegevens zijn kompleter als die van MH.
5. Het is uiterst moeilijk om een gedane upload te laten verwijderen. U kunt dit zelf niet dien, bij Geneanet kunt u dat ten alle tijde

Verder, als men de USA berichtgeving over MH volgt, ziet men dat dit een strikt commerciële onderneming is die u gratis gegevens laat opslaan en die vervolgens verkoopt. Dus winst maakt uit iets wat in feite niet hun eigendom is. Maar ja, de persoon die "upload" heeft gedaan heeft eerst de MH voorwaardes aanvaard . . .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aldfaer”