Vastaa Viestiin

Stamboom gegevens kopiëren naar een andere stamboom


ahuijgens
ahuijgens
Viestit: 7
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Beste stamboomonderzoeker,

In mijn zoektocht naar de stamboom van mijn ouders kom ik zo'n 200 jaar geleden dezelfde voorouders tegen in zowel de stamboom van mijn vader als in die van mijn moeder (dat zal volgens mij bij meer stambomen het geval zijn). Ik gebruik het programma Aldfaer.
Ik wil de stambomen van mijn vaders kant en die van mijn moeder gescheiden houden.
Het is erg tijdrovend om alle gegevens die ik in de ene stamboom heb gevonden en ingevuld opnieuw te moeten invullen in de andere.
Is er een programma of hulpmiddel om de voorouders die in beide stambomen voorkomen met hun familie uit de ene stamboom te kopiëren naar de andere zonder daarbij ook andere familielijnen over te nemen.
Graag uw reactie.


Groet,
Adri Huijgens,
Bergen op Zoom.

d.d. 21 december 2017.
ruudruit
ruudruit
Viestit: 30
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Adri,
Om te beginnen wordt je in dit geval beter bedient door je aan te melden bij het Aldfaer forum
http://aldfaerforum.nl/forum/index.html
Nu je vraag.
Het is af te raden er twee stamboombestanden op na te houden tenzij er een 200% zekere scheiding tussen stamboombestanden bestaat. Je geeft het zelf al aan, dubbel werk. Dit is in Adlfaer volkomen overbodig.
In Aldfaer heb je de functie "groepen". Je kan dus binnen het enkele bestand een groep hetbben die verwijst naar de vader en zijn voorouders en een groep die verwijst naar de moeder en haar voorouders.
ahuijgens
ahuijgens
Viestit: 7
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Beste Ruud,

Dank je wel voor je reactie. Ik zag eerst vandaag uw bericht, omdat mijn echtgenote op 25 januari j.l. is overleden.

Kan ik, nu ik al de stamboom van mijn vaders kant en die van mijn moeders kant heb opgemaakt, toch gebruik maken van de mogelijkheid zoals u die aangeeft en hoe doe ik dat dan?


Met vriendelijke groet,

Adri Huijgens
ruudruit
ruudruit
Viestit: 30
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Adri
neem direct contact op ruud"apestaart"deruiter.ch
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aldfaer”