Vastaa Viestiin

Belangrijk bericht aan alle gebruikers van Aldfaer 9.0 en 9.1 !!


wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864
Belangrijk bericht aan alle gebruikers van Aldfaer 9.0 en 9.1

Het versienummer van uw huidige Aldfaer-versie ziet u via het Menu -> Help -> Versiebeheer Aldfaer en dan in de linker benedenhoek van dit venster onder Geïnstalleerd staan. Staat daar 9.0 of 9.1, lees dan aandachtig dit bericht!

Aldfaer 9.1 (en ook 9.0) bevat een ernstige fout die tot gegevensverlies kan leiden. Dit gegevensverlies kan optreden:

als het privacyfilter is ingeschakeld en er een GEDCOM-export wordt gemaakt. Het gemaakte GEDCOM-bestand kan dan onvolledig zijn.
als er vervolgens, zolang Aldfaer nog niet is afgesloten, gegevens worden gewijzigd of Bestand opschonen of Bestandscontrole en -reparatie wordt uitgevoerd. In dat geval kunnen er gegevens in het Aldfaer-bestand zelf verloren gaan.

Om die reden is de versie sinds 12 maart 2021 offline gehaald. Het heeft onze absolute voorkeur dat niemand versie 9.0 of 9.1 blijft gebruiken. Installeer volgens de onderstaande beschrijving terug versie 8.1. Wij werken ondertussen door aan een nieuwe versie, waarbij we niet over één nacht ijs zullen gaan zodat het uitbrengen ervan wel even op zich zal laten wachten.

Ons dringend advies aan iedereen met Aldaer 9.0 en 9.1 is om terug Aldfaer 8.1 te installeren. Deïnstalleer Aldfaer 9.0 of 9.1 door Uninstal.exe uit te voeren in de map waarin Aldfaer 9.0 of 9.1 geïnstalleerd is. Haal vervolgens het installatieprogramma van Aldfaer 8.1 van onze website en voer het uit, waarbij u dezelfde installatiemap gebruikt als voor Aldfaer 9.0 of 9.1.

Blijft u toch Aldfaer 9.0 of 9.1 gebruiken, maak dan onder geen enkel beding gebruik van het privacyfilter. Als het privacyfilter ingeschakeld is, schakel het dan onmiddellijk uit: menu Extra->Algemeen privacyfilter uitzetten.

Omdat wij niet in het bezit zijn van emailadressen van al onze gebruikers verzoeken wij u om dit bericht te delen met mede-Aldfaer gebruikers waarvan u weet dat deze geen forum bezoeker is.

Namens het Aldfaer-Team
edwardn
edwardn
Viestit: 1559
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Bedankt Wim,

Dat moet wel een venijnige fout zijn, dat die na een maand nog steeds niet gevonden is. Een hoop extra werk voor de makers.
Ik denk er al langer aan om voor mijn offline bestand terug te keren naar versie 4 of zo, want alles opent en sluit zo traag sinds versie 6. Ik dacht dat het zou beteren met update 9 , maar het wordt integendeel nog erger.

Jammer, ik ben met mijn stamboomonderzoek begonnen indertijd in 2003 of zo en heb van in het begin Aldfaer gebruikt, handig met documenten etc.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864
Ik gebruik zelf nog steeds versie 4.2 ;).

Heb je in Aldfaer wel die automatische vergelijking met de bestanden op MyHeritage uitgeschakeld, want 'continue' online vergelijkingen zouden de boel aardig kunnen vertragen ?

In mijn 34 jaar computergebruik ben ik er meerdere malen achtergekomen dat aanpassingen niet altijd verbeteringen zijn :(.

Maar nu stuurden ze in ieder geval een e-mail met info. Hopelijk gebeurt dat ook wanneer het probleem zal zijn opgelost.
edwardn
edwardn
Viestit: 1559
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Versie 4.2 heb ik erg lang gebruikt. Ik moet daar ook terug naar toe denk ik.
De MH vergelijkingen heb ik maar eens een keertje gebruikt, vond ik geen goede zaak. Dat was mensen lokken naar MH en dan stevig laten betalen. Sindsdien staat dat altijd uitgevinkt.

Dat nieuwer niet altijd beter is geldt trouwens voor heel wat dingen in het dagelijks leven. Het is niet altijd "de goede oude tijd", maar hier en daar grijp ik toch ook al eens terug naar methoden uit moeder's en grootmoeder's tijd... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aldfaer”