Vastaa Viestiin

Artikel door J. Roelstraete in Vlaamse Stam jg. 56 nr. 3 inzake de familie De Costere

Raadpleeg het klembord van dit forum, alsmede de lijsten.
frankmaes
frankmaes
Viestit: 1
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Beste,
Ik heb het artikel in de titel vermeld goed gelezen en contact opgenomen met Johan Roelstraete, een autoriteit in de genealogie.
Op basis van de gegevens in Geneanet had ik in mijn kwartierstaat een mooie reeks die liep tot in grote adellijke families.
Echter de link naar de familie De Costere waaruit die reeks ontstond wordt niet langer als vaststaand weerhouden, integendeel.
De link die eertijds door wijlen Dr. Jan Soete verondersteld werd en later overgenomen werd lijkt niet te kloppen.

Als genealogen mogen wij onszelf geen rad voor de ogen draaien. Daarom heb ik mijn stamboom opnieuw bekeken en die reeks verwezen waar ze thuishoort: in de prullenmand.
Jammer dat de informatie die ik grotendeels uit Geneanet haalde, en die verkeerd blijkt, blijft bestaan. Vandaar mijn oproep aan al degene die de familie De Costere, heren van Deerlijk en Bellegem in hun stamboom hebben, lees het artikel en zuiver uw stamboom uit.

Vriendelijke groeten
Frank Maes
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Wel bedankt voor deze rechtzetting en dit dankzij J.R., een echte autoriteit voor ons, genealogen!
Omdat niet iedereen regelmatig onze forums volgt, kunt u - desgewenst - zelf mensen verwittigen
die deze foutieve lijn op hun stamboom (in onwetendheid) laten staan.
Dat kan via iemands 'welkomblad' en daar 'contact opnemen' aanklikken en dan via de bovenbalk 'een mail verzenden'
mvg, Greta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Secundaire bronnen”