Vastaa Viestiin

begraafplaatsen in kaart brengen/koppelen

Rekisteröimätön käyttäjä (hariyet)
avatar

begraafplaatsen in kaart brengen/koppelen

Viesti Kirjoittaja hariyet »

Ik ben al enige tijd bezig met het invoeren van grafzerken op onlinebegraafplaatsen.nl
Nu zie ik dat Geneanet eveneens deze mogelijkheid biedt, maar op twee plaatsen invoeren is wat teveel van het goede.

Kan Geneanet een koppeling maken met onlinebegraafplaatsen.nl? Dat zou een mooie samenwerking zijn, want de doelstelling is immers hetzelfde nl. gegevens beschikbaar maken voor genealogen. Nog mooier zou het zijn als een koppeling beide kanten op werkt.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.

Groet,
Hariy@
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830
Vanuit de zoekfuncties op Geneanet komt men al in de indexen van onlinebegraafplaatsen.nl
Rekisteröimätön käyttäjä (hariyet)
avatar

Re: begraafplaatsen in kaart brengen/koppelen

Viesti Kirjoittaja hariyet »

Beste Wim,

Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Dat heb ik geprobeerd, maar ik vind de gegevens die ik heb ingevoerd daar niet terug. Vandaar mijn vraag.

Ik ben via zoeken naar 'collecties' gegaan en vervolgens naar 'begraafplaatsen'.
Ik ben nogal nieuw hier..... Doe ik iets verkeerd?

Hartelijke groet,
Hariy@
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10830
Dat zou afhankelijk kunnen zijn of familieberichtenonline.nl een link heeft geplaatst naar een afbeelding van een graf op onlinebegraafplaatsen.nl.
Ik deed gisteren een testje, en kon toen via de eerstgenoemde site doorlinken naar de al tweede genoemde.

Overigens is Geneagraves niet alleen bestemd voor Nederland, waar inderdaad al andere sites bestaan met hetzelfde doel, maar voornamelijk voor Frankrijk, België en overige landen waar dit niet het geval is.
In Nederland lijkt het dus een beetje dubbel, maar met bovenstaande in gedachten is dat duidelijk anders. Daarbij kon de optie Geneagraves ook niet ontbreken op het Vlaams-/Nederlandse deel van de site, juist vanwege het ontbreken van dergelijke sites in België (voor zover mij althans bekend).

Of een verdere koppeling echt nodig is valt te bezien, en wellicht dat die er in de toekomst ook wel een keer gaat komen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogische aspecten van oude foto's, prentbriefkaarten en affiches en van bidprentjes, rouwbrieven en grafzerken, gedenkplaten”