Vastaa Viestiin

Miten sukupuu toimii "teknisesti" ???

Tämä foorumi on GeneaNetin tietokantaa koskeville kysymyksille: erilaiset haut, henkilökohtaiset tiedot jne. Kysymyksiä on hyvä täydentää konkreettisilla esimerkeillä: nimet, vaihtoehdot...).

Valvoja: hagglunde

mandata
male
Viestit: 2
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Miten sukupuu toimii "teknisesti" ???

Viesti Kirjoittaja mandata »

Hei kaikki innostuneet sukututkijat !
Minäkin olen uusi ja innostunut kun löysin vihdoin tällaisen sivuston ulkomaisen hömpän sijaan.

Aloittelen tässä eläkeläisharrastusta ja toivon tietysti saavani siihen täältä joskus jopa apuakin !

Mutta... ennen kuin aloitan:
- voinko tänne turvallisesti ladata isonkin sukupuun ilman pelkoa sen häviämisestä ?
- onko varmaa että tietojani ja sukupuutani näkevät vain ne joille annan luvan ?
- missä teidän serveri on ja miten varmuuskopiointi toimii ?
- onko yhteys kokonaan netin kautta vai jääkö tiedosto/ ohjelma myös omalle koneelle ?
- miksi ei heti alkuun voisi olla selvitystä miten sivusto teknisesti toimii...  se antaisi varmuuden tunnetta ja uskoa !
- minkä maalainen tämä ohjelma on alkuaan ?
Jos aikanaan tulee jostain toiminnasta pieni maksu olen sen valmis maksamaan kunhan ohjelma toimii niin kuin luvataan. :)
markku
hagglunde
female
Viestit: 276
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Hei hyvä sukuitutkija,
Geneanet viettää 20-vuotisjuhlavuotta, ja pääkonttori sijaitsee Parisissa, mistä se myös on lähtöisin.  Yhteistyökumppaneita on eri sukututkijayhteisöt eri maissa, ja siksi lähteitä on saatu laajennettua.
Itse kokeilin huvin vuoksi lataamalla tietoja Geneanettiin ja siellä ne pysyvät ikään kuin varmuuskopiona ja omalla koneellahan sinäkin näet kun kirjaudut sinne. Eräs sukututkija kertoi hänellä olevan yli 20 000 nimeä! Mahtavaa!
Varsinaista teknistä tukea saat ja tämähän on yksi esimerkki miten Geneanet toimii. Sinä esität kysymyksesi ja me vastaamme. Minä käännän tekstejä ja sukututkijoiden skysymyksiä, ratkaisen ongelman ja kysyn tekniseltä osastolta neuvoja kun en tiedä vielä kaikkea.
Mitä tietosuojaasi tulee, se on vain sinun omassa vallassasi. Sinulla on vaihtoehto ja antaa lupa katseluun. Mikäli sinua kiinnostaa jonkun muun tutkijan tiedot, voit Aina kysyä häneltä lupa saada hänen lataamia tietoja tarkasteltavaksi tai voi myös olla, että teidän sukunne yhtyvät, kuten minä olen todennut omalta kohdaltani. Blogi ja foorumi ovat hyviä paikkoja keskustella ja lukea tiedotteita kuukausittain. Mielenkiintoiset artikkelit myös Suomesta antavat hyviä vinkkejä, mistä löytää tietoja.
Kerrohan lisää pohdinnoistasi ja mietteistä matkan varrella. Vastaan mielelläni ja mikäli minulla "menee sormi suuhun" - mitä sattuu silloin tällöin - kysyn neuvoja ja vastaan.
Aurinkoisin terveisin,
Maila Hägglund, Pedersöre

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniset kysymykset ”