Viestiketju Lukittu

Meerdere stambomen bis

jozefien1961
female
Sukupuu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re : Meerdere stambomen bis

Viesti 19 Kesäkuu 2015, 17:17

Behalve dat ik ooit eens vragen heb gesteld omtrent de stamboom van de moderator Wim Deckers heb ik verder geen connecties met hem. Zijn familietak is ontstaan in België en trekt slechts door Etten Leur zonder verdere connectie met de parentelen die ik nu opbouw. De ene parenteel vind zijn oorsprong voorlopig in Rijsbergen en de andere in Ginneken. Maar op het moment dat ik bij andere gebruikers dezelfde namen in de zelfde plaatsen tegenkom, dan is het vrij logisch om eens te informeren of er enige verbinding kan zijn. Dat bleek dus niet het geval.

Dat zowel ik als Jan een moderator vragen om een onderwerp te sluiten komt voort uit zijn eerdere sluiting van het eerste onderwerp. Dus zo vreemd lijkt mij dat niet, als ik dat vervolgens weer voorstel. dat Jan dan dat voorstel nogmaals herhaalt lijkt mij ook geenszins vreemd.

Nu je het zegt, moderator Wim Deckers is wel al tijden niet aanwezig. Ik zou zeggen : stel die vraag bij de andere moderatoren of stuur hem een bericht. Er zal vast wel een goede reden voor zijn.

fluffy82
male

Viesti 19 Kesäkuu 2015, 17:37

jozefien1961 kirjoitti:
19 Kesäkuu 2015, 17:00

Nee hoor, het is omdat je geen direct antwoord op de oorspronkelijke vraag geeft en er nog niemand anders het eens is met jou uitleg. Je zou jezelf dan eens moeten gaan afvragen of je wel begrepen hebt wat er eigenlijk gevraagd werd in plaats van door te blijven drammen vanuit je eigen foutieve standpunt.

Dat Jan wellicht wat ver gaat met "een ieder" betwijfel ik, want als je al denkt meer boeken te hebben gelezen dan ik, dan zul je dat ook wel denken dat je meer boeken hebt gelezen dan anderen hier.
En blijkbaar denk je dat je de informatica persoonlijk hebt uitgevonden en dat er hier geen anderen rond zullen lopen die er wellicht ook kennis van hebben. Hoezo hoog in bol ?.

De boel weer verdraaien om je gelijk te krijgen is wel een beetje een zielige bedoening.
Op het Franstalig forum en door Mon wordt hetzelfde antwoord op de vraag gegeven : ja het kan, maar let op met gedcoms.

Het zijn jullie die het niet begrijpen...
In schematische puntjes:

- vraag: kan ik meerdere stambomen beheren in één account
- geneanet heeft maar één stamboom per account
- in deze stamboom kan je verschillende "takken" opnemen die niet met elkaar verbonden zijn
- inhoudelijk zijn dit misschien "verschillende stambomen", maar voor geneanet is het maar één stamboom
- bewijzen: er wordt maar één totaal aantal personen gegeven, namenlijsten kunnen enkel voor de volledige stamboom niet voor de zogezegde "deelstambomen" afzonderlijk, voorouders en dergelijke worden enkel weergegeven rekenend vanuit één enkele persoon, als je door het invoeren van een gedcom één van de "deelstambomen" wil updaten, overschrijf je al de rest ook, je krijgt slechts meldingen voor één kwartierstaat niet voor allemaal, enz...
- antwoord: op geneanet kan je verschillende "stambomen" binnen één account samenvoegen in één stamboom, maar deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden; aparte stambomen die elk hun eigen leven leiden kunnen NIET

Ik verdraai niets, jullie weigeren pertinent de inhoud van de vraag (en mijn antwoord) te begrijpen en blijven maar rond de pot draaien met een verkeerde interpretatie van waar je zélf nota bene mee bezig bent. Door Mon werd mijn versie uiteindelijk ook bevestigd (zoals ook gebeurde op de franstalige fora, ik heb de desbetreffende teksten al gekopieerd én vertaald). Een van de meer recente antwoorden op het franstalige forum, waarmee Mon duidelijk akkoord ging:

"Si ce sont des généalogies bien séparées, il est préférable d'ouvrir 1 compte pour chacune d’entre elles."
- Als de stambomen gescheiden moeten zijn, maak je best een (nieuwe) account aan voor elk van hen.

En uit andere onderwerpen op de franstalige fora:

"mais une seule souche est en effet possible" --> slechts één referentiepersoon is mogelijk;
"Les alertes automatiques ne portent que sur l'arbre "principal"" --> enkel de stamboom gelinkt met de referentiepersoon (sosa1) wordt in beschouwing genomen door geneanet, de rest is "balast"

Ik beweer ook helemaal niet dat ik "de informatica heb uitgevonden". Daar ben je weer met je onterechte beledigingen. Ik ben wel al heel lang met informatica en genealogie bezig, en ik begrijp precies wel beter hoe geneanet in elkaar zit. Als je niet eens het basisconcept snapt dat alles wat je op een account op geneanet zet beschouwd wordt als één enkele "stamboom", dan is er geen hoop meer. Dan kan ik hier blijven zeveren, maar je zal het nooit begrijpen.
Nochtans is het voldoende om te kijken wat geneanet zelf weergeeft. "Uw stamboom", "de stamboom", bij de aantallen, bij de prints,... Overal wordt er gerefereerd naar één stamboom. Nergens krijg je de keuze of de vraag "welke van uw meerdere stambomen wil u gebruiken". Hetgeen op andere sites als ancestry of MyHeritage wél het geval is. Daar kan je wél aparte stambomen beheren binnen één account. Niet op geneanet, jammer genoeg. Op geneanet, kan je zoveel gegevens van zoveel verschillende stambomen invoeren als je wil, maar het eindresultaat is één enkele stamboom, één database, één bestand, één groep, één geheel. Niet meerdere. Eén enekel.

Ik begrijp echt niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen valt...

Tot slot vind ik het veel beter om op een beschaafde manier te discussiëren en te proberen een standpunt uit te leggen, dan gewoon alles te negeren en aan een ander te vragen om degene die anders denkt dan jij de mond te snoeren na hem eerst een resem beledigingen en beschuldigingen toe te sturen. Dat vind ik nogal zielig.

fluffy82
male

Viesti 19 Kesäkuu 2015, 17:51

mon1 kirjoitti:
19 Kesäkuu 2015, 17:01
1; Dit is de aanzet van Denis op het FRA-forum ; Un compte (identifiant) = autant d’arbres que l'on souhaite
Tom spant mij dus voor zijn kar omdat ik met Denis akkoord ga, die echter duidelijk zegt dat één account zoveel stambomen kan bevatten als men zelf wenst.
Eerlijk gezegd begrijp ik die kronkel van Tom bij de vertaling daarvan helemaal niet.
Dag Mon,

mijn "kronkel" is dat Denis zelf zegt, net als ik, dat je zoveel stambomen als je wil kan samenvoegen binnen je ene stamboom op geneanet, maar dat je als je ze als aparte stambomen (= "meerdere stambomen" uit de oorspronkelijke vraag) wil gebruiken je best per stamboom een nieuwe account aanmaakt. Meerdere (aparte) stambomen in één account kan niet, die worden altijd samengevoegd tot één groot geheel, tot één stamboom (bestaande uit meerdere niet-gerelateerde takken).
Dit is precies wat ik al dagen probeer te zeggen. eenmaal samengevoegd bestaan ze niet meer apart. Ze zijn één enkele stamboom, met één enkele referentiepersoon (sosa1), met één enkele aangeduide kwartierstaat enz enz enz.

Groetjes,
Tom

mon1
mon1

Viesti 19 Kesäkuu 2015, 18:26

jozefien1961 kirjoitti:
19 Kesäkuu 2015, 17:17
Behalve dat ik ooit eens vragen heb gesteld omtrent de stamboom van de moderator Wim Deckers heb ik verder geen connecties met hem. Zijn familietak is ontstaan in België en trekt slechts door Etten Leur zonder verdere connectie met de parentelen die ik nu opbouw. De ene parenteel vind zijn oorsprong voorlopig in Rijsbergen en de andere in Ginneken. Maar op het moment dat ik bij andere gebruikers dezelfde namen in de zelfde plaatsen tegenkom, dan is het vrij logisch om eens te informeren of er enige verbinding kan zijn. Dat bleek dus niet het geval.
Dat zowel ik als Jan een moderator vragen om een onderwerp te sluiten komt voort uit zijn eerdere sluiting van het eerste onderwerp. Dus zo vreemd lijkt mij dat niet, als ik dat vervolgens weer voorstel. dat Jan dan dat voorstel nogmaals herhaalt lijkt mij ook geenszins vreemd.
Nu je het zegt, moderator Wim Deckers is wel al tijden niet aanwezig. Ik zou zeggen : stel die vraag bij de andere moderatoren of stuur hem een bericht. Er zal vast wel een goede reden voor zijn.
Bedankt Jozefien, voor dit verhelderend antwoord.
Waarvan dus akte...
Jullie lijken wel, wat betreft jullie tussenkomsten, standpunten, kennis, een ééneiige tweeling.
Nooit aan gedacht om zelf moderator te worden ? ; enig vrouwelijke inbreng is nooit te versmaden en brengt meer rust, intuïtie en empathie op een forum.
Indien Wim verklaringen af te leggen heeft zal hij dat wel op eigen initiatief doen, zeker ?
Voor mij hoeft dat niet...
Je bent een volwaardige en charmante plaatsvervangster :)
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

mon1
mon1

Viesti 19 Kesäkuu 2015, 18:37

fluffy82 kirjoitti:
19 Kesäkuu 2015, 17:51
mon1 kirjoitti:
19 Kesäkuu 2015, 17:01
1; Dit is de aanzet van Denis op het FRA-forum ; Un compte (identifiant) = autant d’arbres que l'on souhaite
Tom spant mij dus voor zijn kar omdat ik met Denis akkoord ga, die echter duidelijk zegt dat één account zoveel stambomen kan bevatten als men zelf wenst.
Eerlijk gezegd begrijp ik die kronkel van Tom bij de vertaling daarvan helemaal niet.
Dag Mon,

mijn "kronkel" is dat Denis zelf zegt, net als ik, dat je zoveel stambomen als je wil kan samenvoegen binnen je ene stamboom op geneanet, maar dat je als je ze als aparte stambomen (= "meerdere stambomen" uit de oorspronkelijke vraag) wil gebruiken je best per stamboom een nieuwe account aanmaakt. Meerdere (aparte) stambomen in één account kan niet, die worden altijd samengevoegd tot één groot geheel, tot één stamboom (bestaande uit meerdere niet-gerelateerde takken).
Dit is precies wat ik al dagen probeer te zeggen. eenmaal samengevoegd bestaan ze niet meer apart. Ze zijn één enkele stamboom, met één enkele referentiepersoon (sosa1), met één enkele aangeduide kwartierstaat enz enz enz.

Groetjes,
Tom
Alles is over dit onderwerp reeds gezegd, Tom.
En in plaats van aan een moderator te vragen om "af te sluiten" denk ik dat iedereen die deelnam wel beseft dat de standpunten zullen ingenomen "blijven".
Er zijn geen winnaars noch verliezers...
Laat ons dan zelf de beslissing nemen hierover niet verder te posten.
De gebruiker zal zelf zijn beslissing kunnen nemen op basis van hetgeen mogelijk is ; alle mogelijkheden werden inderdaad duidelijk en uitgebreid uitgelegd met hun voor- en nadelen.
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

jozefien1961
female

Viesti 19 Kesäkuu 2015, 19:04

Mon :

Dank voor je vriendelijke woorden. Ik voel me gevleid  :) .

Tijd om hier dagelijks aanwezig te zijn heb ik niet en ik ben ook slechts met vlagen bezig met genealogie als ik daar even de tijd voor heb. Misschien dat het over een tiental jaren anders zal zijn wanneer het pensioen begint, maar voor nu helaas zo af en toe.
De archieven uitspitten, aktes vastleggen en weer hier plaatsen kost toch ook wel wat tijd tussendoor. Om nog maar te zwijgen over de vreemde verschijnselen die hier soms optreden (tijdlijn)  ;) .

greetjepittery
greetjepittery
Moderator

Viesti 20 Kesäkuu 2015, 08:44

Over het technisch aspect spreekt ik me niet uit, want behoor niet tot de cracks (heb er geen tijd voor en niet zo veel interesse);
over het menselijk aspect wel nog een oproep om het op ons aller GNN-forum RESPECTVOL, VRIENDELIJK & EERLIJK te houden.
Uit bezorgdheid, Greta, regelmatig forumdeelneemster.

NB-15.03.2016  >>> Zie vooral : http://nl.geneanet.org/forum/?topic=536295.new#new

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Genealogisch Praatcafé”