Vastaa Viestiin

stamboom vandecasteele

johanvdc
male
bij al mijn opzoekingswerk naar mijn stamboom, loop ik , uitgerekend in mijn rechtstreekse voorouders, vast in mijn zoekwerk .
Moest iemand me verder kunnen helpen , graag , alles is welkom .
DE gegevens over mijn voorouders die nu beschikbaar zijn
vandecasteele pierre jean 1764-? , gehuwd met barbe van Becelaere
franciscus 1814-1865, echtgenote Joanna theresia dufoort
amandus 1838-1913 met philomene Goethals
adophus 1887-1936 echtgenote emelila madou

De woonplaatsen situeren zich rond beveren Roeselare, Wingene, Zwevezele, west vlaanderen dus .
franciscus is gestorven te RIJSEL , frankrijk op  30 dec 1865 . En , daar beginnen mijn problemen om verdere voorouders te vinden .

Iemand meer informatie die me op weg kan helpen ?

krisvr
female
Sukupuu: Ei-graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Hallo
Het is me niet duidelijk welke gegevens u al heeft (ik krijg geen toegang tot uw geneanetstamboom: foutmelding), dus ik weet niet goed waarmee ik u kan helpen.

Ik vind bv het huwelijk van enkele kinderen van PJ Vandecasteele en B Van Becelaere (via search.arch.be - zoeken naar personen) maar die gegevens heeft u wschl. al?

Vriendelijke groeten
Kris

krisvr
female
Hierbij de namen van de ouders van Petrus Joannes VDC, vermeld in zijn ovl-aangifte in 1832.
De ovl-datum vond ik in de huw-akte van zijn zoon Franciscus.
De bijlagen zijn gedeeltelijke akten, dwz screenshots van zoekakten.nl/familysearch.org - BE - West-Vlaanderen - Beveren bij Roeselare.

Hopelijk helpt dit al iets?
Kris
Liitteet
VDC1832-ovl.JPG
VDC1837-huwBS.JPG

johanvdc
male
kris
bedankt voor uw antwoord . Min stamboomgegevens zijn ondergebracht op my heritage .Dat onder de naam vandecasteele-Roelens .
De aktes die u doorstuurt zijn inderdaad van groot nut voor mij . Betekent en bevestigt ook  dat het laatste spoor van mijn rechtstreekse voorouders dat ik staan heb in de stamboom , wel degelijk het juiste is . Generaties voor degene die ik vermeld heb in mijn oorspronkelijke mail heb ik niet, en daar loopt al mijn zoekwerk vast .

Is er een connectie met uw stamboom ?

mvg

johanvdc
male
de kinderen van pierre jean , die interesseren me ook , moest u daarvan de links van uw opzoeking kunnen doorgegeven,  bijzondere dank daarvoor

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Sukupuu: Graafinen
Hallo Johan,
Hierbij ook nog vermelden dat er voor online-genealogen toch wat HIATEN zijn in en rond Roeselare... de streek waar je zoekt!
Volgende uit welingelichte bronnen vernomen (A.H.) :
"In het archief van ROESELARE zijn kopies van de parochieregisters raadpleegbaar (Roeselare, Rumbeke, Beveren Roeselare en Oekene);
de originele zitten er ook maar deze zijn niet raadpleegbaar. 
Roeselare wil ze niet afgeven aan het rijksarchief en dus zullen ze tot nadere berichtgeving niet op internet komen..."
Ook het PR boek van Kortemark voor de periode 1795-1796 staat nog niet online, maar dat komt wel nog online.  mvg, Greta

krisvr
female
Meer info via mail (gemakkelijker voor het toevoegen van bijlagen).

Wel gemakkelijk als de familie binnen eenzelfde dorp blijft (toch voor de periode die ik heb bekeken).  ;)

Succes!
Kris

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogisch Praatcafé”