Vastaa Viestiin

Microsoft NET Framework 3.5 ; 4.5 enz...in Vista

mon1
mon1
Dag

Heeft iemand in dit "café" een antwoord op het volgende...

Vista is gekend als hebbende een harde schijf waarvan de partitie C (waarop Windows geïnstalleerd is) zichzelf steeds weer laat volschrijven (automatisch met weet ik veel of door updates van Microsoft zelf).
Partitie D is dan data waar in het algemeen plaats over blijft.
Probleem is dat de open ruimte van D niet kan bijgevoegd worden in C (althans niet in bepaalde versies van Vista)

Blijft dan als oplossing "programma's verwijderen die weinig gebruikt worden".
En dan komt men heel vlug bij de serie Microsoft NET Framework terecht waar verschillende versies (zie titel) en taalpakketten blijkbaar door Microsoft nodig geacht worden.

Kan iemand (beknopt) het nut van Framework uitleggen ?
En is het absoluut nodig om ALLE versies te behouden ?
Het eigenaardige is dat wanneer men bijvoorbeeld vandaag een versie (de oudste) wist, Microsoft morgen reeds een update plaatst om die te herstellen.

Zijn ze hier bezig om de gebruikers van Vista het leven zuur te maken om commerciële redenen ?
Het lijkt er in ieder geval op...

Ook de agressieve wijze waarop AVG Free de laatste weken te werk gaat is droevig.
Ik heb ze er gewoon afgezwierd en vervangen door Avast Free...

OK, deze vraag heeft geen link met de genealogie, maar zonder goed werkend systeem kunnen we niet aan genealogie doen.

Iemand hetzelfde meegemaakt, een oplossing of gewoon "tussen pot en pint" een mening ?
Een nieuwe PC aankopen met Win 10 en Edge is geen optie  :)
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Best mogelijk dat Microsoft Vista-gebruikers het leven zuur wil maken om ze te laten overgaan naar Windows 10, Want ze zijn weer eens uit op werledheerschappij  :-[ .

Gisteren nog iemand gesproken die Windows 10 had geïnstalleerd en dat ook binnen twee dagen weer had vervangen voor Windows 7. Want ze kon niets meer terug vinden en vond het allemaal wazig.

Ik krijg hier nog dagelijks die melding van Windows om gratis 10 te installeren. Dat gaat dus niet gebeuren.
Bovendien werkt mijn XP-PC ook nog prima en met Firefox  gaat dat als een speer. Dat XP niet meer wordt geupdate is totaal onbelangrijk. Je kunt je immers afvragen hoeveel hackers en anders kwaadwilligen zich nu nog bezig houden zullen met zo'n 'oude' versie. Zolang de virusscanners jun werk daarop blijven doen is er geen vuiltje aan de lucht.

Voor de rest is het allemaal commercie. Best mogelijk dat als de 'hele' wereld op Windows 10 draait, Microsoft daarna een update lanceert waarbij zich alles in 'the cloud' afspeelt. En op termijn uiteraard tegen betaling. Nu al wil men in de nieuwe versie van hotmail ook al je bestanden naar de cloud hebben. Ik zit daar niet op te wachten... spat die cloud uit elkaar, dan regent het data op de verkeerde plekken  :-\ .

Maar ik heb geen antwoord op je vraag helaas  :-[ ...

mon1
mon1
Re-Wim

Geen antwoord, maar toch een geapprecieerde reactie !
Bedankt.
Je antwoord gaat in dezelfde richting als wat ik zelf ervaar en ervan denk.

XP was (is) inderdaad super en Win7 is ook OK...
Maar wanneer ze via onnodige (?) updates tactisch gaan beginnen manoeuvreren dan wordt het moeilijk wat Vista betreft.
Een dezer dagen haal ik er misschien gewoon noodgedwongen de overvolgelopen Vista af om te downgraden naar de laatst beschikbare versie van...XP.

Maar ik zou toch eerst graag een advies krijgen wat betreft dat Framework-gedoe...
Waarvoor dient dat spul ?
Via Google krijg ik daar alleen maar antwoorden over die de zaak nog moeilijker maken.
En waarom bij een update de oude versie niet automatisch wissen ?

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

mon1
mon1
Dag Jo,

Bedankt voor de info.
Intussen kwam ik reeds tot dezelfde vaststelling als jij.
En mijn eindbesluit was...de updates van Vista gewoon niet meer te downloaden noch te installeren.
Binnenkort valt de ondersteuning toch weg (zoals voordien bij XP) en de ondervinding leerde dat het ook zonder die updates gaat mits een goede anti-virus.
Ik blijf erbij dat zij die gewoon op ons afvuren om het systeem (reeds d'origine heel krap) vol te laten lopen met louter commerciële doeleinden.

Voilà, wees gerust...ik schiet niet zo gemakkelijk iemand af.
Wat niet van iedereen kan gezegd worden...
Mijn reputatie achtervolgt mij blijkbaar (ten onrechte)  ;D

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogisch Praatcafé”