Vastaa Viestiin

Microsoft humor

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10865

Microsoft humor

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Ik wandelde vanavond door het internet, en na het openen van een document gaf Microsoft Word een enigszins humoristische opmerking :

Microsoft humor.jpg
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Microsoft humor

Viesti Kirjoittaja greetjepittery »

Deze verwittiging is mij - en wellicht ook andere genealogen - bekend :
als je documenten in oud schrift in een PC-mapje plaatst (om die achteraf rustig te kunnen ontcijferen).
Even op andreaskruis rechtsboven klikken en weg is dat venstertje.

En ja, het ware bijzonder leuk :-) zo'n kant en klaar 'verbetering' uit onverwachte hoek ;-)
Toch is men er professioneel al volop mee bezig, zie o.a. :
https://nl.geneanet.org/actueel/post/2019/04/nieuw-gereedschap-voor-historici-computers-die-handgeschreven-historische-papieren-omzetten-in-digitale-tekst
Bron : https://www.volkskrant.nl/wetenschap/nieuw-gereedschap-voor-historici-computers-die-handgeschreven-historische-papieren-omzetten-in-digitale-tekst~b17a8f6a/

Dankzij de hulp van vele vrijwilligers, die het computerprogramma Transkribus nog altijd optimaliseren en uitbreiden,
kunnen de meeste documenten grotendeels digitaal ontcijferd worden, citaat :
(...) Het programma herkent de handschriften op den duur voor 95 procent foutloos.
Die 5 procent lijkt veel, maar dat is het niet: het zijn ook hoofdletters en leestekens.
(...)
Ontwikkeld voor historici, maar wellicht mettertijd ook voor een grotere doelgroep...
verdonckw
verdonckw
Viestit: 300
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Microsoft humor

Viesti Kirjoittaja verdonckw »

:lol: Die foutmelding ben ik nog niet tegengekomen maar ik gebruik dan ook Writer van Open Office.
Dit is Verdonck, die stoute gast,
Wiens kaekebeen elck een aen tast.
Op niemant, groot, noch kleijn, hij past,
Dies raeckte hij in 't werckhuis vast.
anno 1627
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogisch Praatcafé”