Vastaa Viestiin

familiekroniek

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
lvanreusel
lvanreusel
Viestit: 3
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

familiekroniek

Viesti Kirjoittaja lvanreusel »

Dag allen,
Een hele tijd geleden had ik een tekst op mijn familiekroniek gezet.
Nu wilde ik deze aanpassen (heb de tekst al gedownload in pdf dat ik deze niet kwijt ben): korter maken en verwijzingen naar mensen in de stamboom maken.
Maar de helppagina is verdwenen, dus: ik kan niet vinden hoe ik de tekst kan aanpassen (vooral linken maken naar mensen in de stamboom).
Ik zou ook graag de kroniek loskoppelen van mijn startpagina, want je kan de inhoud daarvan niet verbergen voor bezoekers.
Ik vind niet hoe ik dit kan doen.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
grts
lvanreusel
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10857

Re: familiekroniek

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Verbergen kan niet, en loskoppelen van uw startpagina en/of stamboom ook niet.

Het is dan ook niet bedoeld als werkbestand, zoals u het wel wenst te gebruiken. Werkbestanden kunt u beter in een offline programma aanmaken.
lvanreusel
lvanreusel
Viestit: 3
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: familiekroniek

Viesti Kirjoittaja lvanreusel »

oké,
en waar kan ik de verdwenen helppagina terugvinden?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10857

Re: familiekroniek

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Als de link niet werkt, dan zullen ze die hulppagina hebben verwijderd.

Zoals ik al aangaf, kunt u uw werkbestand beter in een offline programma zetten.

Als men de kroniek als werkbestand hadden bedoeld, dan had het ook 'werkbestand' geheten.
lvanreusel
lvanreusel
Viestit: 3
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: familiekroniek

Viesti Kirjoittaja lvanreusel »

Zoals u adviseert heb ik dat bestand verwijderd van geneanet, ik zal het elders wel bewerken.
Jammer, ik vond het destijds makkelijk om van hier uit linken te maken naar personen in de stamboom. Op deze manier kan er een overzicht worden gehouden in een verhaal, ... dat niet af is, vaak aangepast moet worden. Ik vond het iets makkelijker dan " notities" bij personen, wat je wel kan verbergen, maar minder overzichtelijk is.
Ook jammer dat het hulpprogramma verwijderd is. Ik heb begrepen dat dit komt omdat bijna niemand dit nog gebruikt.
Fijne avond
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10857

Re: familiekroniek

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Binnen Word kunt u ook gewoon werkende linkjes plakken.
En mochten die verwijzen naar Geneanet, dan even Geneanet opstarten en inloggen, want dan werken de linkjes ook als het om personen gaat die onder de privacy vallen.

En dat kan binnen meerdere offline programma's.Ik gebruik dat zelf binnen mijn stamboom in Excel, om eenvoudig en snel op bepaalde personen te komen binnen mijn Geneanetbestand. Excel is mijn werkbestand.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogisch Praatcafé”