Vastaa Viestiin

Oude foto tijdens WOI - schoenmaker

lisa1986
lisa1986
Viestit: 8
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Oude foto tijdens WOI - schoenmaker

Viesti Kirjoittaja lisa1986 »

Hallo

Ik heb een oude foto van mijn overgrootvader Alfons Wulteput tijdens WOI. Hij staat uiterst rechts op de foto. Hij is altijd schoenmaker geweest tot aan WOII. Ik vroeg mij af wat ik kan afleiden uit deze foto. Ik veronderstel dat dit in 1916 is genomen, maar wat wil "Encore 12" zeggen op het bordje? Wil dit zeggen dat hij voor het Belgische leger werkte als schoenmaker of niet? Kan ik ergens info opzoeken over Alfons Wulteput in het leger tijdens WOI?

Alvast bedankt!

Groetjes Lisa
Liitteet
WO I Alfons Wulteput (rechts).jpg
edwardn
edwardn
Viestit: 1543
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Lisa,

Als uw overgrootvader geboren is in 1896 vermoed ik dat het bordje betekent dat hij van de militaire lichting 1916 was, dus toen hij 20 was.
Bij het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis zie ik 2 dossiers van Wulteput, maar dat zijn degenen die geboren zijn vóór 1888.
U kunt misschien best daar eens contact opnemen met de gegevens van uw overgrootvader. Met een beetje geluk ontvangt u dan zijn militair dossier.
http://www.klm-mra.be/D7t/nl/content/persoonlijke-militaire-dossiers
Helemaal onderaan staat het adres om inlichtingen te bekomen voor soldaten geboren na 1888.

Met vriendelijke groeten,

Edward
lisa1986
lisa1986
Viestit: 8
Sisääntulotila: Teksti
Selailu: Teksti
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Edward

Mijn overgrootvader is inderdaad geboren in 1896. Bedankt voor de info! Ik ga eens een mailtje sturen dat adres.

Groetjes
Lisa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogische aspecten van oude foto's, prentbriefkaarten en affiches en van bidprentjes, rouwbrieven en grafzerken, gedenkplaten”