Vastaa Viestiin

brieven Canadese soldaten in Gent tijdens WO II

landsheer
male
Viestit: 63
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Beste leden,
Na het overlijden van mijn ouders, een doosje gevonden met brieven en foto's Canadese soldaten. De Canadezen verbleven enkele dagen bij mijn grootouders na de bevrijding van Gent. Onder mijn grootouders en enkele van hen ontstond een briefwisseling. Nu vroeg ik me af...kan ik hier op geneanet met deze brieven en foto's iets aanvangen?
Hier enkele voorbeelden
Bedankt voor jullie info.
Yves
Liitteet
Lateur Maria Saegerman Annie Canadezen Roy en Cleveland.jpg
brief25-1 28juni1945.jpg
brief25-2 28juni1945.jpg
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Mogelijks levert het posten hier op 't forum van deze briefwisseling + foto
een 'gelukkige vinder' op, want een project voor oude briefwisseling is er niet bij Geneanet.

Vraag hierbij is of de volledige naam + adres (op enveloppe) van die andere soldaten
ook in de briefwisseling werden vermeld of enkel die van de familie Dugan in Toronto;
zo ja, dan zou u :
(1) misschien Canadese provincie- en naamgenoten kunnen vinden via Facebook;
(2) met wat geluk deze personen (of hun naamgenoten) in een online stamboom ontdekken;
(3) al naargelang uw bedoelingen, desgewenst een profiel (persoonsfiche) maken van deze soldaten
en ze op uw stamboom plaatsen - uiteraard losstaand van uw voorouders e.a. familieleden :
via 'menu' (linksboven) en daar dan onder 'bewerken' een familie aanmaken aanklikken.
Of, de foto's + brieven op het profiel van je grootouders zetten (maar dan minder kans dat anderen ze vinden)...

mvg, Greta

NB - Op Geneanet staan er verschillende Dug(g)an families uit Ontario, zo bij de Canadese Linda L.!
Zie : https://gw.geneanet.org/llandrev?lang=nl&iz=29&p=michael+john&n=duggan Misschien kan zij u een tip geven?...
landsheer
male
Viestit: 63
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Greta,
Bedankt voor uw antwoord en voorstellen.
De komende weken ga ik daar werk van maken en eens kijken op de verschillende Dugan's stambomen...wie weet.
Groetjes,
Yves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogische aspecten van oude foto's, prentbriefkaarten en affiches en van bidprentjes, rouwbrieven en grafzerken, gedenkplaten”