Vastaa Viestiin

Akte bij verkeerde persoon

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Hallo, Ik kaart een probleem aan wat ik al vaker ben tegengekomen: Ik maak een nieuw persoon aan en voeg daar een akte aan toe een automatisch wordt er een akte toegevoegd van een persoon met de dezelfde naam en voornaam maar die helemaal niets met de pas aangemaakte persoon te maken heeft (zie bijlage).
Wat doe ik verkeerd.
Slegers Simon.JPG
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Als het gaat om uw eigen akten, dan deze rechtstreeks via het profiel van de persoon importeren, en niet vanuit de map 'Uw documenten en foto's'.

Als u een akte koppelt, dan in het namenlijstje ook goed kijken naar de daar vermelde data.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Het gaat niet over eigen akten maar gedeelde akten.
Het gaat niet over vergissingen van mij: de akte welke ik wil koppelen verschijn ook correct.
Het gaat om een extra akte van iemand met dezelfde naam en dit gebeurt automatisch.

Francis
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Akten worden niet automatisch gekoppeld.

Ook bij het koppelen van een akte vanuit 'Uw gedeelde documenten' kunt u de juiste persoon in de lijst aanklikken. Wellicht dat u verzuimt aan te klikken ?
simon Slegers.jpg
U kunt overigens ook eenvoudig de link naar de persoon weer verwijderen, en de juiste persoon selecteren.

En neemt u mij vooral niet kwalijk dat ik u in eerste instantie een 'foutief' antwoord gaf. Uw vraagstelling was namelijk wat onduidelijk, en dan wordt het raden aan deze kant....
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Bedankt om mij de oplossing te geven.
Maar ik wil toch benadrukken dat ik enkel een akte invoer via het formulier "akte delen" en daar de link maak.
Kan men daar meerdere personen gelijktijdig aanklikken?
Zoals u kan zien in de bijlage is er maar één persoon geselecteerd.
Slegers Simon 2.JPG
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Wat meer is, de Simon Slegers waar het over gaat is verdwenen in mijn databank.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

De akte zit nog in de databank, de gegevens niet meer
slegers simon 3.JPG
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Voor zover ik kan zien heeft de persoon zelf ook nog niet in uw bestand gestaan, of u heeft hem recentelijk verwijderd.

Een gedeelde akte staat voor de rest los van de persoon in uw bestand, totdat u daadwerkelijk een koppeling maakt, en die is nimmer correct tot stand gekomen, wellicht zelfs omdat de persoon in de akte niet voorkomt in uw bestand.

Klik na inloggen overigens ook eens op het cijfertje vóór 'mogelijke fout' rechts in het hoofdscherm.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Hallo Wim,

Ge moet mij geloven: ik heb deze persoon wel degelijk aangemaakt en de link gemaakt.
De tweede link, met de persoon met dezelfde naam en voornaam, is automatisch gebeurd.
Beste groeten

Francis
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

De persoon werd niet recentelijk aangemaakt. Dat kunt u zien in de geschiedenis van de wijzigingen, en ook werd de persoon niet recentelijk verwijderd, dus feitelijk heeft die persoon nimmer in uw bestand gestaan.
Daarnaast verwijdert het systeem zelf nimmer personen uit bestanden. Dat is totaal onmogelijk.

Ik ga hier verder ook niet op in, want dat heeft geen nut. U kunt beter gewoon de persoon gaan invoeren, en koppelen aan de akte, dan is uw 'probleem' opgelost.

Kijkt u nog wel even de mogelijke fout na, want 66 jaar tussen de geboortes van opeenvolgende kinderen is wat veel van het goede.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

En waar kan ik die mogelijk fout zien?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Zoals al eerder hierboven aangegeven : 'Klik na inloggen overigens ook eens op het cijfertje vóór 'mogelijke fout' rechts in het hoofdscherm.'

Mocht u al ingelogd zijn, en elders op de site zijn, dan even klikken op 'Geneanet' linksboven de menubalk. U komt dan op het hoofdscherm, met in het midden de personen die u als laatste bezocht of invoerde of wijzigde. rechts daarvan kunt u klikken op het cijfertje vóór 'Mogelijke fout'.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Ik heb weer iets eigenaardig aan de hand met het linken van akten aan bepaalde personen:
Zoals u kan zien in de bijlagen gaat het over 23 personen.
Het systeem zeg dat de betrokken persoon niet gevonden worden terwijl bijlage 2 aantoont dat de persoon wel degelijk ingevoerd sis
probleem Aldegondis.JPG
probleem niet bestaand persoon.JPG
(Slegers Aldegondis).
Kan u dit nakijken aub?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10864

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Zo vreemd is dat niet. Er staan meerdere personen met dezelfde naam in uw bestand, en mocht u in uw offline programma iets verandert hebben aan de persoon waaraan de akte gekoppeld stond, dan kan het systeem een probleem hebben met de terugkoppeling ervan.

Maar waarom moeilijk doen ? : gewoon de juiste persoon aanklikken, en doorgaan.
francisslegers
male
Viestit: 93
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Akte bij verkeerde persoon

Viesti Kirjoittaja francisslegers »

Wil dit zeggen dat de akten niet op de server staan bij Geneanet maar op mijn PC?
En de akten op mijn PC zijn niet veranderd!
Dat er in mijn bestand meerdere personen met dezelfde naam zijn is evident: hoeveel Slegers Maria staan in er in mijn stamboom?
Rond de 100?
Dat probleem zullen wel meerdere gebruikers kennen.
Het systeem zegt dat de bestanden zullen gewist worden als er geen aktie ondernomen wordt.
Het is echter heel toevallig dat ik op dit formulier gebotst ben als ik het niet gezien had zouden de data gewist worden!!!!!
En u vind dit niet vreemd :( :( :(
Ik kan nu zelfs niet terug naar dat formulier, weet niet waar het staat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet : technische vragen”