Vastaa Viestiin

Fotos / Dokumenten

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
juancho
juancho
Viestit: 2
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja juancho »

Ik heb een .ged geinstallerd. Zie echter in mijn stamboon geen fotos of dokumenten.
In andere software zijn er geen problemen. Worden de fotos automatisch mee geinstallerd uit het .ged bestand .Wie kan mij helpen ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10960

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

In een gedcom zitten nimmer afbeeldingen, slechts namen en data.

Als u een offline genealogische programma gebruikt, en u heeft daarin afbeeldingen gekoppeld aan personen, dan kunt u met een speciaal programmaatje de afbeeldingen mee importeren mét een gedcom uit dat offline programma.
Daarvoor eerst het special programmaatje downloaden, installeren, en uiteraard opstarten om afbeeldingen tezamen met de gedcom te importeren op Geneanet. Eerst kiezen voor 'Stamboom' in de menubalk, en dan kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren'. Gelijk rechts ziet u dan info over het speciale programmaatje. Daarop klikken, en dan het programma downloaden.
juancho
juancho
Viestit: 2
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja juancho »

Hartelijk dank. Zal het proberen!
andreignoula
andreignoula
Viestit: 25
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja andreignoula »

Ik voeg steeds aktes voor geboortes, huwelijken, overlijdens toe in het profiel van personen, die ik in Family Search opzoek, dan via Paint bijknip en vanuit de betreffende map op mijn pc in het profiel op Geneanet toevoeg.
Het gebeurt geregeld dat aktes in Family Search op twee bladzijden staan, zoals bijvoorbeeld huwelijksakten waarvan een gedeelte rechts op een bladzijde staat en het andere gedeelte links op de volgende bladzijde. Ik download dus beide bladzijden en na bewerking in Paint geef ik die dan de benaming bijvoorbeeld 1806.03.28 HA Cuypers-Peeters pag. 1 en pag. 2. Idem doe ik dat voor geboorte en overlijdensakten.
Merk echter bij overbrenging naar het profiel van een persoon in Geneanet dat deze akten zelden in chronologische volgorde worden opgeslagen. Komt bijvoorbeeld voor dat eerst de overlijdensakte links staat, dan pag. 2 van de huwelijksakte, dan de geboorteakte, dan de huwelijksakte pag. 1.
Het zou logischer zijn en ook aantrekkelijker en gemakkelijker om de tijdslijn te bekijken in een profiel als al deze akten in chronologische volgorde van links naar rechts zouden opgenomen worden, dus eerst geboorteakte met eventueel pag. 1, dan pag. 2, dan huwelijksakte pag. 1 en pag. 2 en dan als laatste de overlijdensakte.

Is dit te realiseren???

Met vriendelijke groet,

André Ignoul
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10960

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Kunt u even een linkje plaatsen naar het profiel van een persoon bij wie dat speelt ?
Dan kijk ik hoe u het precies invoert, en of dat op een andere manier zou kunnen.
andreignoula
andreignoula
Viestit: 25
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja andreignoula »

Ok Wim
andreignoula
andreignoula
Viestit: 25
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja andreignoula »

Deze bijvoorbeeld : overlijdensakte pag. 1, huwelijksakte pag. 2, huwelijksakte pag. 1, overlijdensakte pag. 2

https://gw.geneanet.org/andreignoula_w?lang=nl&pz=andre+sibille+jean+eduard&nz=ignoul&p=maria+josepha&n=vincken&type=fiche
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10960

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

Om de akten op datumvolgorde te krijgen, in ieder geval beginnen met de datum van de akte invoeren. Even op de akte klikken en dan klikken op 'Informatie' en vervolgens klikken op 'Bewerken'.
Datum akten.jpg

Voor akten van twee bladzijden kan ik dan alleen nog aanraden om deze in één bestand, dus naast elkaar te plaatsen, want ik kan niet met zekerheid zeggen of ze al dan niet op nummervolgorde zullen verschijnen na invoer van de datum.

Overigens geldt de datuminvoer per categorie. De categoriën vindt u ook op het schermpje 'Informatie.
Wilt u alle foto's en akten op datumvolgorde zien, dan alles in één categorie plaatsen.
andreignoula
andreignoula
Viestit: 25
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja andreignoula »

Zal het eens uitproberen, Wim. Alvast hartelijk dank. Hou het safe en gezond ginder ehh.
andreignoula
andreignoula
Viestit: 25
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja andreignoula »

Werkt prima door bij Informatie ---> bewerken de datum in te voeren. Ook de aktes met pag. 1 en 2 komen nu in de juiste volgorde. Heb eerlijk gezegd nog niet veel gebruik gemaakt gehad van deze mogelijkheid. Het kadertje "Plaats" is zeker bedoeld voor de plaats waar de akte is opgemaakt.?? Of voor waar ik me bevind bij het bewerken van de akte???

Nogmaals hartelijk dank, Wim. Heb nu nog wat extra werk bij gekregen om die al die aktes te gaan bewerken, hahahaha,

groetjes,

André Ignoul in Liloan, Cebu, Filipijnen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10960

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja wimdeckers »

De plaats betreft inderdaad de plaats waarin de akte werd opgemaakt, of waar een foto werd genomen.
andreignoula
andreignoula
Viestit: 25
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.

Re: Fotos / Dokumenten

Viesti Kirjoittaja andreignoula »

mercikes Wim,

groetjes
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geneanet : technische vragen”