Vastaa Viestiin

fam.structuur terug te vinden via google

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
bpevernagie
male
Viestit: 77
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dag Katrien,

Je kan via de instellingen onder Privacy je stamboom op "Privé" zetten, waardoor alle personen die minder dan 100 jaar geleden geboren zijn volledig verborgen worden.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Goeie morgen,
In afwachting dat iemand hier iets concreets over kan melden, hier alvast een debat dat recent werd gevoerd in het 'Praatcafé'
"Geen (groot)ouders aan a.u.b." : http://nl.geneanet.org/forum/?topic=497547.0  (p.1 en 2)
Je misnoegen dat ik deel wordt hier door een aantal leden besproken.  Of GNN hier iets tegen kan doen is nog maar de vraag,
want de info van onze recentste familieleden kan 'van overal' komen, zelfs van concurrerende bedrijven met hun zo gezegde' verborgen' stambomen 
waarbij de publicist 'in vertrouwen' zelf de bezoekers (gasten) op zijn stamboom aanduidt. 
En, om nog niet te spreken van Facebook (waar ook GNN mee 'verstrengeld' is)...
Persoonlijk vrees ik dat hier weinig tegen te doen is en dat je enkel op fair-play & volwassen gedrag van mensen kan rekenen,
wat overigen voor meer dan 90% OK. is  
>>> Best in zo'n jouw situatie is mensen zelf daarover aanspreken.  mvg, Greta
bpevernagie
male
Viestit: 77
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Oeps, ik had niet gezien dat jouw informatie op de stamboom van iemand anders stond.  :-[

Dan is het best te doen wat Greta aanraad en deze persoon rechtstreeks contacteren, zodat hij/zij ofwel jouw gegevens onzichtbaar maakt voor derden ofwel volledig schrapt.

Volgens de regels van Geneanet is deze persoon gebonden om jouw verzoek in te willigen, en indien dit niet gebeurd binnen een redelijke termijn zal een van de medewerkers van Geneanet dit in zijn/haar plaats doen.
fluffy82
male
Viestit: 274
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Ik denk dat de enige en beste oplossing om je privé-gegevens niet online terug te vinden is om ze in de eerste plaats niet online te zetten...

Je kan nog proberen om bepaalde personen nu op privé te zetten, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet helpen.

1) die gegevens staan intussen ook al lang op verschillende servers
2) volgens mij is de privé instelling iets dat op de website van geneanet gebeurt; een zoekmachine zoals google zal de gegevens nog steeds kunnen vinden

Mvg,
Tom
bpevernagie
male
Viestit: 77
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Neen, ik heb meerdere nog levende personen die ik gemaskeerd heb, en deze zijn niet via google te vinden, en ook niet via de zoekopdracht hier op de website.
fluffy82
male
Viestit: 274
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Dat is mogelijk...

Mij overkomt het regelmatig dat ik een naam opzoek via google en hier op geneanet en andere sites resultaten krijg, maar wanneer ik er op klik ik op een pagina terecht kom die me zegt dat de gevraagde gegevens "niet beschikbaar" zijn. Misschien ligt dat aan iets anders dan...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Viestit: 10865
fluffy82 kirjoitti: 02 Marraskuu 2014, 14:16 Dat is mogelijk...

Mij overkomt het regelmatig dat ik een naam opzoek via google en hier op geneanet en andere sites resultaten krijg, maar wanneer ik er op klik ik op een pagina terecht kom die me zegt dat de gevraagde gegevens "niet beschikbaar" zijn. Misschien ligt dat aan iets anders dan...
Dat klopt Tom. Van allerlei zoekopdrachten, websites en dergelijke staan op allerlei servers nog restantpagina's. Zo kwam ik één jaar geleden op een website van een bedrijf, tenminste zo leek het, maar het betrof een verouderde website die al een paar jaar niet meer in gebruik was waarin zelfs de oude eigenaren en bankrekeningen nog in stonden vermeld. Toch slordig als je dan een rekening moet gaan betalen.
Ook van allerlei zoekopdrachten worden er door Google zelf gegevens bewaart. Dat scheelt dan weer tijd als er weer iemand naar zoekt, maar heeft dus als gevolg dat Google weleens verwijst naar niet meer bestaande of toegankelijke gegevens. Overigens gebeurt dit ook bij de meeste andere zoekmachines.

Ik heb destijds bij dat bedrijf een melding gedaan over het bestaan van die oude website. Ik kreeg later, nadat zij een en ander hadden onderzocht, het antwoord dat die website blijkbaar door niemand meer is te bereiken om hem te verwijderen. met andere woorden, die website blijft dus voor eeuwig in de cyberspace bestaan.
Helaas gebeurt dat dus voor meerdere bestanden, foto's, webpagina's en dergelijke waarvan de eigenaren het idee hebben dat zij ze verwijderd hebben. Zo kan ik via Google-afbeeldingen nog steeds eigen foto's vinden die ik zelf al uit mijn photobucket heb verwijderd. Overigens worden ook facebookgegevens niet echt verwijderd op het moment dat je er om vraagt. Facebook maakt ze alleen niet toegankelijk, maar bewaart dus wel al je oude berichten en verwijderde contacten (lekker handig voor de NSA).

We praten dan weleens over privacy... maar in cyberspace bestaat dat woord niet...
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Viestit: 2598
Sisääntulotila: Graafinen
Selailu: Graafinen
Tarkastele heidän sukupuutaan.
Ja, zo kunnen we helaas nog een tijdje doorgaan...

1) Wat te zeggen van : "De afbeeldingen van..." en : "De stamboom van..." 
    Om principiële redenen 'zit' ik niet op Facebook, doch als ik mijn naam intik, dan verschijnen daar allerlei FOTO'S,
    maar behalve die kinderfoto van mij & m'n broertje die net een robbertje gevochten had (GNNavatar), staat daar geen enkele foto van mij bij! 
    Idem bij die zo gezegde "stamboom van Greta Pittery" ... Als ik inzoem op enkele kadertjes, dan... komen die uit de stamboom van...
    Laurent M., de vroegere GNN verantwoordelijke voor GNN buitenland.  Geloof me : "Hij is geen (schoon)familie van mij"  :-) 

2) Ook is het zo dat 'privacy instelling' dan wel mag werken op je eigen stamboom (tot aan °1914), maar als ik vraag om mijn eigen vader te verwijderen
     op andermans GNN publicatie (want mijn vader was veel ouder dan mijn moeder, resp. °1901 en °1928), dan blijven die daar 'eeuwig' opstaan...  
     Om eigentijds te klinken moet je om het half uur eens zeggen : "Iedereen zijn keuze",
     maar als ik dan es vraag om mijn (groot)ouders te verwijderen, dan krijg je geen antwoord of de volle laag... (zie 'geen grootouders' debat, 'Praatcafé').

Misschien hard, maar van harte, collega Greta
NB - Niet te zien als kritiek op GNN, want de ganse maatschappij is zowat ziek in datzelfde bedje. 
De sociale media zijn nu eenmaal een zegen en... een vloek.  En ondanks die razendsnelle evolutie in medialand
zitten we nog in 'de kindertijd', of moet ik zeggen : "in de puberteit", oei! oei! 
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Genealogisch Praatcafé”